2016. október 6., csütörtök

Jamie McGuire-Teresa Mummert: Édes semmiség

Jamie McGuire már igazán a Blogturné Klub szívéhez nőtt az évek során, így nem volt kérdés, hogy az Édes semmiség sem hiányozhat a palettánkról! A Maxim Kiadó könyvével ezúttal négy turnétag indult turnéra, hogy mi is megtudjuk, pontosan mi is történt Averyvel és Joshsal. Ha Te is velünk tartasz, a beszámolókon kívül a könyv egy példányával is gazdagabb lehetsz.

Jamie McGuire-Teresa Mummert: Édes semmiség
Eredeti megjelenés: 2015.
Hazai megjelenés: 2016. október 14.
Kiadó: Maxim Könyvkiadó
Fordította: Beck Anita
Téma, műfaj: romantikus, new adult
Megrendelhető: ITT
Oldalszám: 360 oldal
Csillagérték: 9

Fülszöveg:
Avery és Josh egy közösen átélt tragikus baleset után egymásba szeret. Együttlétüket a múlt árnyai fenyegetik, de szerelmüket ez sem szabhat gátat, viszont amikor kiderül, hogy mindez csak álom volt, erősen kell harcolniuk, hogy valósággá váltsák…

Első könyvem Jamie McGuire-től, és máris úgy felhúzott olvasás közben, hogy a végén legszívesebben megveregettem volna a vállát: ez ügyes volt! No, nem azért, mert felhergelt a történettel, hanem mert olyan kellemesen sokkoló befejezést adott a sztorinak, amiért el is felejtettem, mennyire haragszom a karaktereire.

"Két éve laktam ebben a lakásban, de még mindig úgy festett, mint amit potenciális bérlők számára tartanak fenn bemutatólakásként. Valahogy nem tűnt jó ötletnek szögeket verni egy olyan falba, ami nem az enyém, ám ez nem magyarázta meg, miért nem vettem igazi tányérokat a konyhába."

Jamie McGuire
Miért van, az ha egy rossz fiú jó akar lenni, akkor mindjárt sikerül megtalálnia (és meghódítania, tegyük hozzá rögtön) a - gyakorlatilag - legártatlanabb hölgyeményt a környezetében? Josh, a mentős, aki hódításairól már az egész kórházban hírhedt, szemet vet az egyik nővérre, Averyre. A lány kezdetben határozottan visszautasítja a srácot, amitől az még kitartóbban próbálkozik (minő meglepő). Sikertelenségének egyik oka - hírhedt kalandjai mellett -, hogy Avery az egyik (nős és nála jóval idősebb) orvos iránt táplál plátói érzelmeket. Egy idő után persze Josh rámenőssége győzedelmeskedni látszik. Az alaptörténet tehát totál sablon, hétköznapi romantikus sztori. A pár összecsiszolódása, Avery folyamatos bizonytalansága, Josh családi titkainak felszínre törése kezdetben egészen érdekes volt - egymás megismerése egyébként is mindig izgalmas kaland, a miértek felszínre bukása (avagy miért lett mentős a fiúból, milyen családi traumák érték mindkettejüket) kifejezetten tetszett. Az eseményfolyamot váltott elbeszélésben ismerjük meg, hol Avery, hol Josh szemszögéből. De a kapcsolat előrehaladtával egyre gyakrabban előtörő hisztik néha már-már az őrületbe kergettek (mindkét fél részéről egyébként), nem tudtam eldönteni, hogy a karakterekre vagyok-e inkább dühös vagy a történetre, hogy az elbeszélő tényleg egy ilyen sablonnal akar levenni a lábamról? Tűrőképességem határán, a Joshsal épp összebalhézó Avery kocsikázás közben visszakeveredik ahhoz a kereszteződéshez, ahol Joshsal együtt szenvedtek balesetet. Itt viszont minden megváltozott.

"Belegondolni is szörnyű volt, hogy mennyire kiszámítható minden mozdulata, de én mégis belementem a játékba. Ahogy már sokan mások előttem is, én is hinni akartam, hogy velem más lesz. Mert majd én kitaszítom a csajozós korszakából, fülig szerelmes lesz belém, és holtomiglan hűséges marad hozzám - sőt, talán még azután is."

Kétszer is. A baleset még akkor történt, mikor Josh erősen próbálkozott Averynél. Az egyik ilyen flört épp egy útkereszteződésben folyt, mikor borzasztó baleset érte főhőseinket. A kötet elején nem értettem igazán, hogy történhetett, hogy a lány a baleset másnapján elhagyhatja a kórházat, mikor az orvosok egészen fura dolgokat mondtak a feje felett. Ez az egész pedig a fentebb említett, a kereszteződéshez történő második visszaérkezéskor nyert értelmet. S itt szállt el gyakorlatilag az összes dühöm. Már senkire sem haragudtam, már tisztává vált, hogy - a főszereplőkhöz hasonlóan - néhol túlreagáltam a helyzetet. Tetszett, amit olvastam, bármilyen elképesztőek és hihetetlenek voltak a sorok. Ha úgy tetszik: a végén azért mégiscsak elkapott a kötet romantikája, na! Bár kiakasztottak a szereplők, ez leginkább annak köszönhető, hogy jó karakterek voltak, esendőek, emberiek, hibákkal és erényekkel. Ugyanez egyébként elmondható a mellékszereplőkről is, Deb és Quinn talán még kevésbé voltak kezdetben szimpatikusak. Úgy tűnt, nemcsak egymásra, de önmagukra sem sikerült még rátalálniuk. A mellékszereplők közül még Avery plátói szerelme kiemelkedő: a példás férj, akiről kiderül, hogy annyira mégsem az. A bálványok leomlanak (talán nem véletlenül sikerül mostanában több ilyen szálú történetbe belefutnom - már csak azért sem, mert véletlenek nincsenek, ugye).

Teresa Mummert
"_ Hogy várhatod el, hogy összeköltözzek veled, ha nem bízol meg bennem? Nem foglak elítélni a szüleid miatt, Josh. Én is tudom, hogy te sem ítélsz el az enyémek miatt.
Összevont szemöldökkel fürkésztem a tekintetét: - A te szüleid meghaltak, Avery. Miért ítélnélek el ezért?
- Csak mert én túléltem, ők meg nem.
Értetlenül ráztam a fejem: - Ne mondj ilyet. Az egy baleset volt.
- Ahogy a mi találkozásunk is, ami miatt én vagyok a hibás. Ne hidd, hogy nem emlékszem, hogy elindultam a pirosban."

Jamie McGuire és Teresa Mummert könyve a romantikusok birodalmának egy egészen maradandó láncszeme számomra. Kicsit hasonlóan éreztem magam a történet végén, mint Clélie Avit Itt vagyok köteténél. Szeretem a hihetetlen történeteket, azokat a kapcsolatokat, amik tudat alatt (vagy tudatunkon kívül?) alakulnak ki bennünk, a láthatatlan és sokszor még észlelhetetlen kötelékeket, amik emberek között kialakulhatnak, az egymásra hangoltságot. Ez a könyv pedig ilyen, megfűszerezve barátsággal, romantikával, jó karakterekkel, jó elbeszélői stílussal és tudatossággal, olykor hihetetlennek ható cselekménnyel, és egy kis kétellyel a végén. 

Blogturné Klub



A turné állomásai

10.06. - Szembetűnő
10.08. - CBooks
10.12. - Dreamworld

Nyereményjáték

Főszereplőink munkája minket is megihletett, mert nem tagadjuk: imádjuk a kórházas sztorikat! Mostani játékunkban nincs más dolgotok, mint a jelenetfotók alapján kitalálni, melyik kórházas sorozatokra gondoltunk. Minden állomáson egy kép, minden állomáson egy helyes megoldás, a végén pedig összesen 3 nyertes egy-egy saját Édes semmiség példánnyal. Ugye, jó üzlet?

Figyelem! A sorsoláson azok vesznek részt, akik minden állomáson helyesen válaszoltak. A beírt válaszokon már nem áll módunkban javítani. A nyerteseket e-mailben értesítjük. Kérjük, hogy levelünkre 72 órán belül válaszoljatok, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk! A kiadó csak magyarországi címre postáz.

A feladvány:


a Rafflecopter giveaway

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése