Nagyon fontos, hogy mit és hogyan
kommunikálunk magunkról a közösségi médiában, hiszen ez ad el minket az online
világban. Ha te is szeretnél emlékezetes maradni, vagy éppen szeretnéd az
énmárkádat még tökéletesebbé tenni, vagy csak most ismerkedsz a blogok és az
influencerek világával, akkor a Van egy ötletem neked szól. Oravecz Nóra sokat
tud az énmárkáról, és most ezt egy könyvben összefoglalva segít mindenkinek
megtalálni a helyes utat az internetes világ útvesztőjében. Tarts velünk a
turnén, ahol a Blogturné Klub 4 bloggere elmondja tapasztalatait a Van egy
ötletem című könyvről, amit a turné végén te is megnyerheted a Libri Kiadó
felajánlása jóvoltából a 3 könyv egyikét.
Megjelenés: 2017.
Kiadó: Libri Könyvkiadó
Téma, műfaj: marketing
Megrendelhető: ITT
Terjedelem: 196 oldal
Csillagérték: 7
Fülszöveg:
Hogyan lehet sikeres énmárkát építeni az
online világban? Van egy ötleted, de nem tudod, miként fogj hozzá a
megvalósításhoz? Hogyan érheted el, hogy a neten milliók kövessék a
bejegyzéseidet?
Oravecz Nóra saját tapasztalatai mellett
ezúttal a legsikeresebb hazai és nemzetközi véleményvezérek tanácsait is
megosztja olvasóival, így a leghitelesebb szakemberektől tudhatjuk meg,
– miként érhetjük el, hogy emlékezzenek
ránk;
– hogyan alakíthatunk ki elkötelezett
követői bázist;
– mi kell egy pénzügyi szempontból is
megtérülő énmárka felépítéséhez.
A Van egy ötletem kihagyhatatlan azok
számára, akiket érdekelnek a közösségimédia-sztárok kulisszatitkai vagy az
énmárkaépítés kipróbált és bevált módszerei, de azok számára is
nélkülözhetetlen, akiknek van egy ötletük, amit az online világban szeretnének
megvalósítani. Oravecz Nóra számos sikerkönyv szerzője, a HuffPost bloggere.
Világszerte tart workshopokat és előadásokat egyebek mellett énmárkaépítés és
kapcsolatépítés témákban.
Oravecz Nóra |
Sok-sok évvel ezelőtt elhatároztam, hogy
lehetőség szerint, életem további részében egyetlen Oravecz Nóra regénnyel sem
szeretnék megismerkedni. Bőven elég volt az az egyetlen megrázó élmény, melyet az Összekötve olvasása kapcsán szereztem (mázli, hogy akkor épp nem volt nálam tű, mert a
könyvbe szúrva, tuti ki is pukkant volna). Viszont tény, hogy nem vagyok az a
fajta olvasó, aki nem ad még egy esélyt az írónak. Hogy egy elmaradhatatlan
példát említsek, amiért majd jól elnézést is kérek: Coelhótól is már három
könyvet olvastam. Szóval, ha az ő esetében két új esélyt is adtam, Nóra miért
ne érdemelne egyet? (elnézést az összehasonlításért)
Oravecz Nóra a HuffPoston |
Mint említettem, sok év telt el az
Oravecz Nóra könyvével való találkozásom óta, az ember pedig az idők során
tapasztal, fejlődik, tanul, ahogy az író, úgy az olvasó is. A Van egy ötletem
pedig nem regény, hanem egyfajta média-marketing (tanácsadó) könyv, ami akár
bármelyikünk hasznára válhat. Ráadásul, nem tagadom, hogy mivel értetlenül álltam
Oravecz Nóra könyveinek sikere előtt, nagyon érdekelt, mi az, ami ilyen
elismertté tette őt a követői körében. Arra is kíváncsi voltam, hogy mennyiben
változott a ténykedése, s hogy a sikerig vezető utat, a tapasztalatait,
benyomásait, illetve a munkásságára érkező reflexiókat milyen formában osztja
meg az olvasóközönséggel. Sutba vágva hát minden esetleges rossz érzésem, nyitott
és őszinte érdeklődéssel vetettem magam az oldalak közé, abban a reményben,
hogy a fenti kérdéseimre választ kapok, s hogy magam is új fogásokat
sajátíthatok el.
A kötet elején rögtön beszippantott az
elbeszélés. Úgy tűnt, tényleg válaszokat kaphatok a kérdéseimre, és nem csak
szakmai szinten, hanem mindezt olyan csomagolásban tálalva, ami által Nórát is
kicsit jobban megismerhetem. Szakmai téren elgondolkodtatott a saját blogommal
kapcsolatban is. Mikor belevágtam a SzemBetűNő-projektbe, még nem teljesen állt
össze, hogy tulajdonképpen milyen tartalommal is fogom megtölteni az oldalt.
Minden nap írok? Miről írok (már azokon a témákon belül, melyek alapját
jelentették a blog indulásának)? Nem vártam azonnali sikert, és számomra – így két
év távlatából is – még kicsit mindig hihetetlen az az érdeklődés, ami övezi a
kis projektemet. Ugyanakkor szuper visszacsatolás volt a könyvtől, hogy semmi
baj azzal, ha időközben formálódik a koncepció, a bővülés-átalakulás termeszétes.
Mint, ahogy én magam is alakulgatok, ez szépen lassan beépül a blogba is. S ez
jó. Ebből a szempontból a Szembetűnő kicsit „énmárka”, noha nem töreked(t)em a
megmondó ember szerepére.
A kötet felépítését és hitelességét
erősítette ugyanakkor, hogy Nóra több, elismert bloggerrel és vloggerrel való
beszélgetését is beépítette a könyvbe. Ennek ellenére kissé vegyesek a
benyomásaim. Eleinte nem, de az elolvasott oldalszámok emelkedésével picit
frusztrálni kezdett, hogy az elbeszélő belekezd egy sztoriba, majd a „később
erről még lesz szó bővebben” bűvös mondattal el is hessegeti a felvetést. Ráakadva
az elnyesett sztori végkifejletére viszont kiderült, hogy az a bizonyos
fél/egyoldalas kitérő igazán belefért volna az eredeti szövegkörnyezetbe,
ráadásul kevésbé cincálta volna szét a kötet vezérfonalát. S sajnos az is hamar
kiderült, hogy a csomagolás és a körítés jóval nagyobb arányban képviselteti
magát, mint a szakmai anyag, – hiába is olvastam óriási lelkesedéssel azokat a
nehézségeket és az azokra érkező zseniális megoldásokat, melyekkel a könyv
szerzője szembesült útja során.
Oravecz Nóra a HuffPoston |
A hasonló, marketingszemléletű könyvektől
általában azt várom, hogy az elbeszélője legyen hiteles abban a témában, amiről
ír (Oravecz Nóra szerintem tökéletesen hiteles ehhez a könyvhöz és témához),
viszont ne (csak és kizárólag) a saját olvasótáborához szóljon. Hanem bárkihez.
Akár hozzám is. Ez viszont nem teljesen történt meg. Ennek egyik oka a
folyamatosan előbukkanó öntömjénezés (ami lehet, hogy hozzátartozik Nóra
stílusához, de ugye nekem mint laikusnak, ez fura). Félreértés ne essék, semmi
gond nincs azzal, ha valaki sikeres és büszke az útra, amit bejárt – ez tök jó.
De ha elragadtatja magát önmagával kapcsolatban, azzal nem igazán tudok mit
kezdeni. Jó volt végigkövetni az utat, a kreatív elme ötleteléseit – „de”
sokszor úgy éreztem, ezt nem teljesen kezeli helyén az elbeszélő (amit részben
megértek, kicsiben én is tapaszalom magamon ugyanezt). Ezért sem tartottam
egyébként jó ötletnek az oda-vissza utalásokat, mert az arányok teljesen
felborultak, s így egy ötlet/életszituáció kapcsán kétszer/háromszor is
végigolvashattuk ugyanazt. A másik pedig, a regényeiből már jól ismert
szócséplés és üresjárat, ami sajnos szintén annak rovására ment, hogy a kötet
végére érve azt éreztem, hogy a könyv érdemi része egyre törpül.
Összességében úgy érzem, Nóra könyve saját
követőit szólítja meg, akik eddig is vevők voltak rá. Persze, ez sem csekély. Sőt!
Megsüvegelendő és gratulálok hozzá! Ugyanakkor én – mint kívülálló – abszolút
„lenyűgöződtem” volna, ha kicsit kilép a komfortzónából, és olyan valódi és
szakmai (nem szaktudományos!) könyvet ír, ami szélesebb körben is (elnyújtott csomagolás
nélkül) hasznossá válhatna. Hiszen, nyilván ennek a tudásnak ő birtokában van.
Az „olvass szakirodalmat, de csak részben hallgass rá; de másra semmiképp, csak
magadra; de azért kérdezz ki szakmabelieket és vegyél részt szakmai
rendezvényeken; járd az utad és ne várd az azonnali sikert” mantra mellett
talán picit kevés fókusz jutott a könyv valódi erényeire. A jó hír, hogy megvan
benne…csak sokat kell mazsolázni hozzá. Mindezek ellenére kellemes
olvasmányélményként marad meg bennem a könyv, sőt, a „régi sérelmeken” is sikerült
tompítani. Szerintem Nóra jobb elbeszélő lett azóta, mióta utoljára olvastam
tőle. Nekem már ezért megérte elolvasni ezt a kötetet (és persze a fent is
emlegetett önrefelxióim miatt).
Blogturné Klub
A turné állomásai
10.08. - Szembetűnő
10.10. - Zakkant olvas
10.12. - Sorok között
10.14. - Deszy könyvajánlója
10.10. - Zakkant olvas
10.12. - Sorok között
10.14. - Deszy könyvajánlója
Nyereményjáték
Oravecz
Nóra könyvében sok olyan magyar és külföldi közösségimédia-sztár (influencer,
internetes híresség, blogger, vlogger) is szót kap, akik sok tanáccsal
szolgálnak a könyv olvasói számára. A te feladatod az lesz, hogy felismerd a
képről és egy kis leírásból az illetőt, és a helyes választ beírd a Rafflecopter
doboz megfelelő sorába. A turné végén,
ha jó vagy az influencerek felismerésében, a Libri Könyvkiadó által
felajánlott három könyv egyikét nyerheted meg! Hajrá!
Figyelem! A beírt válaszokon már nem áll módunkban javítani. A nyerteseket e-mailben értesítjük. Kérjük, hogy levelünkre 72 órán belül válaszoljatok, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk! A kiadó csak magyarországi címre postáz.
A feladvány:
a Rafflecopter giveaway
A Született feleségek sorozat tette őt
híressé, ő alakította Andrew Van De Kampet. Az 1986-os születésű férfi azóta
nem igazán játszik sorozatokban, inkább utazgat a világban és énmárkáját építi,
belefolyik a divatvilágba, fotózik és jóbarátja a könyv szerzőjének Oravecz
Nórának.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése