2016. szeptember 20., kedd

L.S. Hilton: Maestra

Az Athenaeum gondozásában szeptember 27-én jelenik meg L.S. Hilton erotikus thrillersorozatának első része, a Maestra. A Blogturné Klub három bloggerével tartva, megismerkedhettek Judith Rashleigh kalandjaival, olvashattok érdekességeket a trilógiáról és a szerzőről, s lehetőségetek van megnyerni a könyv egy példányát is.

L.S. Hilton: Maestra
Sorozat: Judith Rashleigh (1)
Eredeti megjelenés: 2016.
Hazai megjelenés: 2016. szeptember 27.
Kiadó: Athenaeum
Fordította: Papolczy Péter
Téma, műfaj: erotikus thriller
Megrendelhető: ITT
Oldalszám: 350 oldal
Csillagérték: 6

Fülszöveg:
Judith Rashleigh keményen dolgozik, hogy vigye valamire az életben. Nappal egy tekintélyes londoni aukciósházban húzza az igát, esténként, titkos sötét vágyait éli ki. Egy nap azonban mindenre elszánt szélhámosok keresztezik az útját. Karrierjének vége, élete veszélybe kerül, menekülnie kell. A fiatal nő azonban nem hagyja magát. Bármi áron visszaszerzi azt, amit elvettek tőle. Vagy talán többet is? Judith egyre gátlástalanabbul használ ki mindenkit. Eljut a Francia Riviérára, Genfbe, Rómába, megismeri Párizs éjszakai életét, és a valódi bűnt. A Maestra egy ellenállhatatlan erotikus thriller, egy sötét trilógia első része. Judith felemelkedését, és ámokfutását követhetjük nyomon, miközben feltehetjük magunknak a kérdést: meddig mehetünk el?


Egy nagy és mély levegővétel kell ehhez a könyvhöz, mert olyan világba kalauzol, ami egyszerre bevállalós és félelmetes. Sokszor mondják, merjünk kilépni a komfortzónánkból, mert az igazi kalandok ott kezdődnek. Nos, annyit már itt az értékelés elején jó előre le kell szögeznem, én nagyot ugrottam a komfortzónámon kívülre ezzel a könyvvel, s ezzel a Maestra főhőse, Judith Rasleigh sincs másként.

"És a kultúra nem más, mint a fontos dolgok ismerete. Ez akkor is így van, ha az emberek szeretik megjátszani, hogy mindez nem számít. Ez az álláspont pont annyira ostoba, mintha azt mondanánk,
a szépség nem számít. És ha az ember fontos dolgokkal akarja magát körülvenni, be kell jutnia azok körébe, ahol ezeket birtokolják. Mivel az alaposság sosem árt, bármikor jól jöhet, ha az ember
tudja, mi a különbség az örökletes és a tiszteletbeli őrgróf között."

L.S. Hilton
Sztereotípia. Bennem is él egy kép bizonyos emberekről, akikkel első ízben találkozom. Benned is él(het) egy rólam, mondjuk az írásaim, kritikáim alapján. Természetes, de nagyon gyakran félrevezető dolog is. A személyes és célzott tapasztalatok, beszélgetések általi véleményalkotást a magam részéről jobban preferálom. Persze, még akkor sem derülhet ki minden az adott személyről, sokan direkt erre játszanak: titokban maradni, megvezetni. Ennek van egy olyan kategóriája is, melyet úgy neveznek: szélhámosság. Hogy hogy válik valaki szélhámossá? Nehéz megnevezni a pillanatot, egy cselekménysor tűpontos szakaszát, amikortól már szélhámosságról beszélhetünk. Persze, ez csak az én laikus megközelítésem. Itt van például Judith Rasleigh. Külső szemlélőként hétköznapi dolgozó nő, műértő egy londoni aukciósházban. A kollégái alaphangon szivatgatják, hiába hajt, nem jut előrébb. A napi gőzt éjszakai sötét helyeken vezeti le, módos fiatal (és kevésbé fiatal) emberek és ledér lányok társaságában. Ettől még valaki nem szélhámos, csak a konzervatívtól merőben eltérő. Egy nap azonban különös dologra figyel fel munkahelyén, s aggodalmait feletteseivel is megosztja. Mint utóbb kiderül: ez nem volt bölcs döntés részéről. A nő kíváncsi a titkokra, meg akar előzni valami botrányosat. Igazából, még itt sem beszélhetünk szálhámosságról, nem igaz?

"Valahol egyszer azt olvastam, az emberek sokkal kevesebbet izgulnának azon, 
mit gondolnak róluk mások, ha tudnák, milyen ritkán gondolnak róluk bármit is."

...és szintén a szerző
Magáról a történetről nem is elmélkednék tovább: a valódi, velős izgalmak csak ezután következnek, hogy hogyan jut el Rasleigh a világ (na jó, Európa) különböző pontjaira, egészen gyomorforgatóan izgalmas (létezik ez a kifejezés?). A sztori rengeteg (sőt, még annál is több) erkölcsi kérdést vetett fel bennem - túl azokon is, melyeket már fentebb is említettem. Annyi bizonyos, hogy Judith Rasleigh egy iszonyat mély szakadékba veti magát, és a szemünk előtt válik igazi, szinte már-már velejéig romlott szélhámossá. S az az érdekes ebben a szélhámossá válásban, hogy valószínűleg - olvasótól és annak ingerküszöbétől függően - ebben a történetben sem tudunk egyértelműen rábökni arra az oldalra, amikortól Rasleighről mint szélhámosról beszélhetünk. Mindezekkel együtt valahogy nem tudtam őt megvetni, noha nem is szurkoltam neki. Sőt, mintha a lebukás reményének felcsillanásakor olvastam volna lelkesebben a kötetet.

"Ha valaki mássá akarsz átvedleni, 
a magány jó kiindulópont."

Nem fogok hazudni, ezt a könyvet egy ültő helyemben olvastam el, nem tartva eközben tíz percnél hosszabb szünetet. Tudtam, éreztem, hogyha a könyvet becsukom, akkor nem fogom újra kinyitni, mert egyszerűen nem vágyom a könyv világába, mert nem győz meg zsenijéről a szerző, mert sokszor érzem terjengősnek, sokszor pedig elnagyoltnak. Fura, de végül mégsem tudtam megállni, hogy becsukjam - inkább megszenvedtem vele, valahogy mégis ismerni akartam az események folyamát, a sorozat első részének végkimenetelét. Mondhatjuk, hogy dacoltam önmagammal, a történet visszataszító voltával, a felszínes és érdekkapcsolatokkal tűzdelt világgal, ahol csak az érvényesülhet, aki lelkiismeret nélkül, gátlástalanul túlgázolhat mindenen és mindenkin. És ez a valaki, még csak le sem bukik, mindenki a lába előtt hever. Lehet, hogy tulajdonképpen nem is annyira ismeretlen ez a felfogás a közélet számára, lehet, hogy vannak, akik nap mint nap ebben élnek. A Maestra ezt tükrözi vissza, ezzel ismertet meg. Kérdőjel. Kérdőjel. A Maestra egy beteg /beteggé váló/ lélek kalandjainak első fejezete, leplezetlen, szókimondó stílusban, rengeteg - és kifejezetten jól megírt - erotikával, hazugsággal, fordulatos cselekménnyel. Nem tudod megállni, hogy ne olvasd végig. Még akkor sem, ha taszít.

"Egyvalamit egészen biztosan megtanultam az életben, az ember hiába teszi alacsonyra a lécet.
Meggyőzöd magadat, hogy ne várj semmit, de amikor megkapod a semmit, 
észszerűtlen csalódást érzel."

Blogturné Klub



A turné állomásai

09.20. - Szembetűnő
09.23. - Deszy könyvajánlója
09.26. - Kelly&Lupi olvas

Nyereményjáték


A regényhez kapcsolódó nyereményjátékban klasszikus thrillerek után keresgélünk. Minden állomáson találtok egy-egy fülszövegrészletet. A feladatotok, hogy kitaláljátok, melyik könyvről van szó, és a szerző nevét (!) beírjátok a Rafflecopter megfelelő sorába.

Figyelem! A sorsoláson azok vesznek részt, akik minden állomáson helyesen válaszoltak. A beírt válaszokon már nem áll módunkban javítani. A nyerteseket e-mailben értesítjük. Kérjük, hogy levelünkre 72 órán belül válaszoljatok, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk! A kiadó csak magyarországi címre postáz.

A feladvány:
Negyven éve történt. Az agg milliárdos elveszítette unokahúgát, akit gyermekeként szeretett. S azóta is, évről évre, valaki – mintha az őrületbe akarná kergetni – minden születésnapján emlékezteti az idős urat arra a tragikus napra… Az évek óta tartó nyomozás új lendületet kap, amikor a férfi felfogad egy vesztes sajtóper után állás nélkül maradt, rámenősnek tűnő újságírót, hogy kísérelje meg az igazság kiderítését. Hisz sokan élnek még a rokonságból, akik akkor ott voltak. A gyilkosnak köztük kell lennie… Ugyanakkor egy jó hírű magánnyomozó iroda munkatársnője rááll az újságíróra, s szinte mindent kiderít róla, ahogyan mások sem bízhatnak abban, hogy titkuk rejtve marad a kivételes tehetségű lány előtt.

a Rafflecopter giveaway

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése