2018. január 26., péntek

Érints meg!

Tizenhét novella: fantasyk és a való világban játszódó történetek. A Könyvmolyképző Kiadó szerzőitől és amatőr íróktól. Fedezd fel az Érints meg! antológia sokszínű történeteit a Blogturné Klub négy bloggerének tolmácsolásában. A turné végén természetesen egy példányt is nyerhettek a könyvből.

Érints meg!
Megjelent: 2018.
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
Illusztrálta: László Maya
Téma, műfaj: novella, romantikus
Megrendelhető: ITT
Terjedelem: 360 oldal
Csillagérték: 8

Fülszöveg:
Szerelemfalatkák, lelki cseppek hétköznapokra!  Mit tennél, ha mindig ott éreznéd a bőrödön a lelki társad fizikai sérülését, és minden életben hozzá vezetne az utad?  Vagy ha boszorkányként el tudnád lopni a húgod arcát? Milyen érzés lehet szoborként beleszeretni egy élőbe? Vágytál már méhek közé az első randin, álmodoztál a szerelemről francia utcákon? Milyen színű lehet a hiány, a szerelem, a vágy? Tizenhét novella, tizenhét szívdobogtató történet! A szerelem sokféle: néha érzéki és szenvedélyes, máskor derűs, gyakran keserédes, de mindenképpen csodálatos. Az antológia első fele a fantázia világába kalauzol el, míg a második fele a valóságban mutatja be, milyen lenyűgöző, ha valaki elrabolja a szíved. Az Érints meg! pályázat tizenkét nyertes írása. A kötetet tovább gazdagítják On Sai, Helena Silence, Kemese Fanni, Róbert Katalin és Rácz-Stefán Tibor novellái. Engedj a csábítás bűvöletének!

Kép forrása


Lassan túlteszem magam a 2017-es évem folyamatos könyves mellényúlásain, melynek reményeim szerint már csak pár bejegyzésig keletkeznek új nyomai a blogon – bár attól tartok, ettől függetlenül még sokáig fogom emlegetni a bal kezem. Szóval, lassan tényleg túllépek a kudarcos olvasmányélményeimen, viszont ha egy dolgot ki kellene emelnem, mint sikerélmény és újdonság, akkor az a novelláskötetek és antológiák beemelése a komfortzónámba. Tulajdonképpen ez az egyetlen, ami még akkor sem okozott csalódást, ha történetesen nem tetszett: mert megmutatta az olvasói korlátaimat.

Az Érints meg! novellái ráadásul újabb lehetőséget biztosítottak számomra, hogy olyan műfajokba is belekóstolhassak, melyekben nem vagyok olvasott. Nagy izgalommal vetettem magam a sorok közé, a Könyvmolyképző Kiadó több olyan szerzőjének története is várt rám ugyanis, akiket már régóta szerettem volna kicsit közelebbről is megismerni. A kötet két egységből áll: az első rész a misztikum és fantasy világába kalauzolja az olvasót, s stílszerűen A fantázia szárnyain cím alatt közöl kilenc novellát. Nem is titkolom, hogy a történetek között a laikus szemével közlekedtem, meg azt sem, hogy elsősorban On Sai novellájára voltam kíváncsi. Szerettem volna kicsit én is kapni abból az élményből, ami miatt rajongók hosszú sorát láttam várakozni a szerző egy-egy aláírásáért például a Könyvfesztiválon. Ráadásul az Utálom a hétfőt mindjárt kötetkezdő novellaként szerepel a könyvben, amit személy szerint két okból is nagyon jó szerkesztői húzásnak tartottam: számomra ez a történet nagyon jó alapot és kedvet adott az első fejezet novelláihoz, másrészt magam is meglepődtem, hogy mennyire tetszett az elbeszélés. Nem mondom, hogy mostantól fantasy olvasó leszek (mert nem leszek az), de ebben a terjedelemben kifejezetten érdekes élmény volt számomra a műfaji komfortzónámon kívülre merészkedni. (E fejezet szerzői: On Sai, Sebestyén Kinga, Nyírő Szabina, Róbert Katalin, V.K. Bellone, Csikász Luca, Kiscsatári Zsófia, Kemese Fanni)

Kép forrása
A második részben – szintén kilenc novella által – kortárs realista történetekben merülhetünk el, Életed életem fejezetcímmel. Itt már sokkal otthonosabban mozogtam, s több ismerős névvel is találkoztam – bár alapvetően meglepetésként értékeltem, hogy Róbert Katalin nem ebben a részegységben mutatta meg novellista stílusát. Nagy öröm volt viszont, hogy végre Rácz-Stefán Tibortól is olvashattam (a Blogturné Klub által néhány éve személyesen ismerjük egymást a szerzővel). Ez (a helyzet?) egyébként kicsit fura volt számomra abból a szempontból, hogy bár Tibi regényeit még nem olvastam, mégis valahogy pont azt és olyan stílusban kaptam az Ó, Rómeó!-tól, mint, amire számítottam. Van ilyen? Nekem ez nagyon új, és nagyon klassz élmény volt. Bár a bejegyzés megírása előtt elhatároztam, hogy nem fogok szerzőt és/vagy novellát kiemelni (aztán tessék, ezt jól meg is szegtem), kedvencként kiemelni meg aztán pláne nem (igen, jól sejtitek, most ez is borulni fog), de nem tudom úgy posztolni ezt a bejegyzést, hogy ne méltassam egy fél mondat erejéig Misz Anna Színteóriáját. A maga egyszerű és tiszta valójában ez az elbeszélés koronázta meg számomra az egész kötetet, ez volt az a novella, amitől nem is kellett kérnem, hogy megérintsen. Csodálatos és mély, nagyon köszönöm az élményt! (E fejezet szerzői: Helena Silence, Eszes Rita, Istók Anna, Novák Vica, Itvás Éva, Rácz-Stefán Tibor, Miklóssy Niki, Nagy Roxána, Misz Anna)

Összességében az Érints meg! antológia színes kavalkádja lehetőséget adott számomra, hogy picit szabadúszó olvasóként is szeljem a habokat, ahonnan a „saját terepemre” érve sütkérezhessek a realista novellákban is (elkélne már a tél vége). Alapvetően nagyon jó koncepciónak tartom az antológiák esetében, ha már ismert szerzők írásait az új generációéval, a fiatal írókéval jelentetik meg,szerintem ez ebben az esetben is nagyon jól működött. Mindezt pedig megfűszerezte a témák sokszínűsége, a szeretet, a szerelem örök témája, ami sok esetben mosolyt csalt az arcomra. Igazi csemege :) 

Blogturné Klub


A turné állomásai

01.23. - Spirit Bliss
01.25. - Szembetűnő
01.27. - Dreamworld
01.29. - Sorok között

Nyereményjáték

Mivel a könyv a novellákról szól, ezért játékunk során olyan írók nevére leszünk kíváncsiak, akiknek novellás kötetük (is) jelent meg. Az állomások során olyan információkat találhattok majd, melyek alapján ki kell találnotok az adott író nevét. A nevet pedig írjátok be a Rafflecopter megfelelő sorába!

Ne feledjétek, a beírt válaszokon már nem áll módunkban javítani. A nyerteseket e-mailben értesítjük. Kérjük, hogy levelünkre 72 órán belül válaszoljatok, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk! A kiadó csak magyarországi címre postáz.

A feladvány:

Kortárs magyar író, aki eredetileg a hazai sci-fi életben tölt be fontos szerepet, nemrég megjelent novellás kötetének címe egy bizonyos csapadék iránti vágyakozást fejez ki.
a Rafflecopter giveaway

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése