2016. augusztus 13., szombat

Ismerj meg minket!

A Blogturné Klub fennállása harmadik évéhez érkezve ismételten különleges turnéval jelentkezünk. Számos változáson estünk át a kezdetek óta, új tagokkal bővültünk, szélesítettünk repertoárunkat, úgyhogy úgy gondoltuk - meghallgatva kéréseiteket is -, elérkezett az ideje egy olyan turnénak, melyben nem a könyvek, hanem bloggereink, az ő élményeik és olvasmányaik kapnak főszerepet. Tartsatok velünk, ha kíváncsiak vagytok, kik rejtőznek a blogok mögött, netán szeretnétek bekukkantani a kulisszák mögé, és megismerni pikáns-belsős élményeinket! És, ahogy azt már megszokhattátok, ezúttal sem hagyunk nyeremény nélkül Titeket, kedves Olvasók!


Ismerj meg minket - Szembetűnő
Alapítás: 2014. december 16.
Első poszt blogturnésként: 2015. június 15.
Facebook: ITT
Moly: ITT
Téma, műfaj: szépirodalom, gyermekirodalom, ifjúsági irodalom, chick lit, krimi, történelem, klasszikus, regény, vers, novella, de nyitott az új műfajokra és témákra is
Oldalszám: behatárolhatatlan
Csillagérték: te döntesz

Fülszöveg:
A Szembetűnő-projekt (vagyis a blog és a hozzá tartozó Facebook-oldal) 2014 decemberi megszületését követően, 2015 áprilisában kapott bizalmat a Blogturné Klub szuper csapatától. Kezdetben óvatosan próbálgatta szárnyait az idegen műfajokban, azonban mára már egyre bátrabban lép komfortzónáján kívül. Szereti a Blogturné Klubos munkát, izgatottan várja a turnékat - bár gyakran megesik, hogy (csakúgy, mint minden másban) az utolsó pillanatra hagy mindent. Ettől függetlenül igyekszik legjobb tudása szerint, lelkiismeretesen vinni a saját feladatait a klubban. Elsősorban szépirodalmi, gyermek-és ifjúsági irodalmi, történelmi és klasszikus fronton vethető be, de manapság a krimi és a thriller sem áll tőle messze. E bejegyzésben most egy picit  jobban megismerhetitek, ki is áll a Szembetűnő blog mögött. 




Nagyon izgatott lettem, mikor felvetődött a Blogturné Klubban egy Ismerj meg minket-turné gondolata. Bár alapvetően a bejegyzéseim, a Facebookos posztok is elég személyesek és beszédesek, mégis örültem, hogy olyan kérdésekre is válaszolhatok a Klubbal kapcsolatban, ami érdekel Titeket. Szerettem volna már egy hasonló bejegyzést egyébként is, ahol többen is elolvashatjátok a BTK-val kapcsolatos gondolataim, s nem csak egy-egy Olvasóval diskurálok róla - bár hozzáteszem, ezek a beszélgetések is egészen üdítőek. A következőkben kiválogattam néhány Tőletek és Bloggertársaktól kapott kérdést, és beválogattam pár olyat is, amit személyes beszélgetésekben szoktatok feltenni. Lássuk!


Határidő?
Hogyan zajlik egy turné összeállítása?
Első körben megkapjuk a Kiadóktól a turnéra ajánlott könyveket. Három fő jelentkezése esetén már meg is van a turné, aminek mindjárt lesz egy kampányfőnöke is. Ő felelős az esemény lebonyolításáért: a bannerért, játékért, stb. Miután megkapjuk az adott könyvet, kiválasztunk egy időpontot, és indulhat az olvasás-írás-turnézás. Egy-egy turné mögött tehát akad munka bőven. Igyekszünk olyan végeredményt elétek varázsolni, ami hasznos és szórakoztató lehet Nektek is.


Nem unjátok meg a határidőre való olvasást?
A megunás talán nem a legjobb szó, de néha azért az ember megállna kicsit. Ilyenkor picit szusszanok, és végiggondolom, mennyire szerencsés vagyok: sosem gondoltam, hogy már ismert bloggerek, kiadók és az olvasók is bizalmat szavaznak nekem, és könyves blogger (is) lehetek. Ez hatalmas öröm számomra, és az ilyen bizalommal nem szabad visszaélni. Van, mikor egyéni recenziók sajnos a turné miatt hátrébb csúsznak, de igyekszem mindent megtenni, hogy senkinek - beleértve magamat is - ne okozzak csalódást, és mindeközben élvezzem is a hobbim. Egyébként - mindezekkel együtt - olyan ember vagyok, akit iszonyatosan inspirálnak a határidők.


Volt olyan könyv, amit csak azért olvastál el, mert a többiek rávettek, vagy kellettél a létszámhoz, és végül annyira imádtad, hogy ha tehetnéd, újraolvasnád?
A vicces az egészben, hogy a Blogturné Klubos pályafutásom épp egy ilyen könyvvel indult. Igaz, a turnék időpontja miatt úgy alakult, hogy ez az értékelés "csak" másodikként jelent meg, tehát nem ezzel debütáltam. Papp Diána Jóságszalonjához hiányzott pont egy ember, és valaki rákérdezett, hogy "esetleg az új tagunkat nem érdekelné?". Érdekelt, és nem is bántam meg. Azóta is volt több ilyen, de nyilván ez a legemlékezetesebb számomra.


Ha rossz a könyv...
Mi alapján döntöd el, milyen turnés könyvekre jelentkezel?
Egyrészt akad néhány kiadó, melynek várható megjelenéseit mindig izgatottabban böngészem, általában azért, mert olyan könyveket adnak ki, ami passzol az érdeklődésemhez. Ma már jobban megválogatom, mennyi könyvet vállalok be, de van, hogy így is elszámolom magam. Egyébként a téma, műfaj, fülszöveg és néha a borító is meghatározó. És igen, néha az is, hogy szükséges-e még blogger egy-egy turnéhoz. Nyitott vagyok arra is, hogy átlépjem a komfortzónám - ehhez persze egy nagyon ütős fülszöveg, vagy a Bloggertársak meggyőző lobbija is gyakran elkél.


Milyen megoldást használsz, ha egy turnés könyv kevésbé tetszik?
Nehéz ügy, mert a Blogturné Klub célja a könyvek népszerűsítése. Ugyanakkor nem hiszem, hogy emiatt be kéne csapnom az olvasóimat, vagy ne írhatnám le - szerintem jogos - kritikáimat. Sokak számára egyébként ez még fel is hívja a figyelmet a könyvre - többek között, én is ilyen vagyok. Tehát megírom. Az elmúlt bő egy évben többnyire vagy jó vagy semleges könyvekbe nyúltam, egy-két olyan kötet volt csupán, amit tényleg nem szerettem.


Melyik turnés olvasmányodon sírtál a legtöbbet?
Két Nicholas Sparks-turné alkalmával is sikerült elpityerednem. Az utolsó dal a frissebb élmény, hiszen azzal 2016-ban turnéztunk, a másik pedig az Üzenet a palackban. Ezt tavaly olvastam, és tisztán emlékszem, hogy azon a héten sikerült két sírós könyvbe is belecsapnom. A másik Rachel Joyce Queenie Hennessy szerelmes levelei kötete volt, amivel sajnos nem turnéztunk, de megéri elolvasni.


Az idei kedvenc eddig
Eddig az idei könyvek közül melyik a kedvenced? (nincs csalás, csak egyet mondhatsz!)
Szerencsére, idén eddig egészen kiváló könyveket is sikerült beválasztanom. Mondhatnám, hogy nehéz a döntés, hiszen 10 csillagos és legfelső polcos köteteket is olvastam. De! Nagy Ambrózy báró esetei rajongó vagyok (ráadásul én írhattam az első hivatalos értékelést a második részről), így egyértelműen A Rudnay-gyilkosságok volt 2016-ban az eddigi kedvenc turnés olvasmányom, de azt gondolom, az év végi kedvencek között is egész biztosan ott lesz. 


Meséld el kedvenc blogturnés, személyes élményedet!
Az idei Könyvfesztiválon - ahol most jártam először - nagyjából két-két és fél órát álltunk sorba egy barátnőmmel Böszörményi Gyula dedikálásán. Annyit tudni kell rólam, ha unatkozom várakozás közben, általában nem zsörtölődöm, hanem elkezdek fecsegni. De komolyan! Még tavaly, Hosszú Katinka dedikálásán tök egyedül álltam be a sorba, sehol egy ismerős. Egy lánnyal kezdtem el beszélgetni. Mire két óra múltán Katinkához értünk, már vagy hatan összegyűlve nevetgéltünk. Elrepült az idő. Pedig eredetileg azt terveztem, míg várok, kiolvasom a könyvet. Talán itt tudatosult, hogy a fecsegés néha nem is olyan rossz. A Könyvfesztiválon is alkalmaztam (és látjátok, még itt és most is), és kiderült, hogy olyanokkal kezdtünk el trécselni, akik követik a turnéinkat. Hatalmas élmény volt. Ráadásul, a Könyvhéten is összefutottunk a lányokkal, és integettünk is egymásnak.


Saját fotó a kertből :)
Mit csinálsz, ha nem blogolsz vagy olvasol éppen? - Milyen más hobbid, titkos képességed, szuper erőd van?
Rengeteg mániám, hobbim, bogaram van - kinek hogy tetszik. Egyrészt tanulok. Ősztől a Pécsi Tudományegyetem Neveléstudományi Doktori Iskolájában. Másrészt imádok kertészkedni - és a kertben könyves fotókat készíteni, kézműveskedni, utazni kis hazánkban - főként a Balaton környékén, de szinte bárhová szívesen megyek. Követem a sporteseményeket - elsősorban a teniszt. Szeretek sétálni, beülni a barátaimmal valahová, és órákig beszélgetni. Ó, és igen...lustálkodni is szeretek. Szeretem, ha sok dolgom van, és szeretem az érzést, mikor megpihenhetek utána.


A bejegyzésem az Insane Life bloggerének, Toffy kérdésével zárom: Ki volt a három kedvenc turnés férfi szereplőd? Kérlek illusztráld, hogyan képzeled el őket, és miért!
Sokakkal ellentétben, nem esem könnyen szerelembe a férfi főszereplőkkel. Azokat a karaktereket kedvelem, akiknek bizonyítani lehet. Akik hagyják, hogy bizonyítsanak nekik. Közben meg teljesen felesleges, mert elfogadnak minket (oh, mármint a női főszereplőt), ahogy vagyunk (van). Biztos valami fura becsípődésem van, de ezek alapján (is) egyértelműen Ambrózy Richárd a kedvenc férfi karakterem, és a turnés könyvek közül egyedül ő jut eszembe. Magas, barna hajú, elegáns fickónak képzelem el, a nemesi arroganciával, ami néhol zavarja, néhol pedig hiú rá. 


A kérdések végére érve szeretném megköszönni, ha végigolvastátok a válaszaimat, én nagyon élveztem ezt a kis interjút. Remélem, picit jobban látjátok a turnék hátterét, a Klub működését, és hogy miképp igyekszem szerves része lenni ennek a remek kis társaságnak.


Blogturné Klub





A turné állomásai

07.22. - FüggőVég
07.25. - Sorok Között
08.01. - Dreamworld
08.08. - Insane Life
08.12. - Szembetűnő
08.15. - Zakkant olvas
08.19. - CBooks
08.26. - Deszy könyvajánlója
08.29. - Always Love a Wild Book
09.02. - Letehetetlen

Nyereményjáték

Mostani játékunk során, a turné tematikájához igazodva, kíváncsiak vagyunk, mennyire ismertek minket. Minden blogon találtok egy kérdést, ami turnéinkhoz és magához a Blogturné Klubhoz kapcsolódik, nektek pedig nincs más dolgotok, mint megválaszolni az összeset. Ha ez megvan, esélyetek nyílik megnyerni a bloggereink által felajánlott mesés nyeremények valamelyikét. Aggodalomra viszont semmi ok, csak olyan kérdésekkel találkozhattok, melyekre a választ blogjainkon, közös blogunkon, vagy számos elérhetőségeink valamelyikén megtaláljátok. Ráadásul akkor is nyerhettek, ha a tizenkét megfejtésben van hibátok.

Figyelem! Kizárólag Magyarország területén belül postázunk, illetve a nyertesnek 72 óra áll rendelkezésére válaszolni a kiértesítést követően, ellenkező esetben új győztest sorsolunk.

A feladvány:
Tippeld meg, hány századik turnén vagyunk túl!
a Rafflecopter giveaway

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése