2015. szeptember 27., vasárnap

Heti szumma X.

Heti szumma a Szembetűnő -többnyire- minden vasárnap jelentkező rovata, mely július 26-án indult útjára. Ebben a rovatban arra invitállak Titeket, hogy közösen elevenítsük fel az adott héten közzétett blogbejegyzéseket, így lehetőség nyílik arra, hogy amit hét közben kihagytál, itt elolvashasd. Fontos, hogy nem a bejegyzéseket ismétlem meg, hanem olyan háttérinformációkat, kiegészítéseket láthatsz, melyek nem kerültek bele a bejegyzésbe, illetve, rögtön átnavigálhatsz nem csupán a könyvről szóló értékelésre, hanem a könyv megrendeléséhez is. Ezek mellett megtudhatod, mely közzétételek voltak a heti kedvencek, és hogy milyen könyvek értékelésére számíthatsz a következő héten. Ugyanakkor felvillantok néhány morzsát a mindennapjaimból, és a Szembetűnő Facebook-hetéből is.


Rálátás


Kávézgatás a Café Freiben. Melyik az enyém? :)
Picit fáradtan és kedvetlenül zárom a hetet. Persze, lehet, hogy mire a bejegyzés végére érek, túlteng bennem az energia és a tettvágy. Ez egy ilyen hét, ez van. Majd vége lesz, és minden megy a maga pozitív kis medrében, nem igaz? Mindenesetre, megnyugvás volt számomra, hogy egyik kedves barátosnémmal is hasonló állapotban találkoztam a héten - és azt hiszem, egy cseppet azért sikerült javítunk egymás kedélyállapotán, ugyanis első ízben tértünk be a Café Freibe, és olyan isteni és különleges kávét ittam, hogy csak! Szóval, visszatérünk. És hát: egy barátnős trécselés sose rossz! Ahelyett azonban, hogy tovább siránkoznék, és szemléltetném az érzelmi hullámvasutam, lássuk, mi minden történt ezen a héten a blog életében - elég eseménydús napokat zárhatok ugyanis. 

A hét könyves bejegyzései

Parádi Orsolya: Pandala-szigetek...a készülő mű
Ezen a héten öt új recenziót tettem közzé. A könyvek között szerepel tavalyi és nagyon friss megjelenés is. Rögtön hét elején egy keleti mesével ismerkedhettetek meg. Holly Lynn Payne: A damaszkuszi rózsa c. regénye igazi szerencsesüti-rengetegként tűnt fel előttem. Mindig mondom, itt sem maradhat el: a keleti irodalom és világ viszonylag új terep számomra, kevésbé vagyok járatos benne, ettől függetlenül A damaszkuszi rózsa üzenete - úgy érzem - eljutott hozzám. A kötet nyelvezete pedig tagadhatatlanul elvarázsolt. Egyszerű, rövid mondatok...és mégis a lélekig hatolnak. 
Keddi nők hangulatfotója
Kedden a Keddi nőkről írtam. Monika Peetz chick litjének második részét már nyáron olvastam, most pedig - a Kiadó jóvoltából - visszamenőleg is megismerkedhettem az öt német nőszemély barátságának kezdetével. Megint egy érdekes utazást tehettem meg velük. Aki könnyed szórakozásra vágyik, sok-sok helyzetkomikummal, azt gondolom, nyugodtan dobja be táskájába a könyvet.
Két turné is belefért még a hétbe. Az egyikről épp a megjelenés napján hoztam értékelést. Mi több, még maga az írónő is megosztotta azt a twitterén. Említettem már, mennyire szeretem, hogy sok szerző mennyire nyitott olvasói felé? Immár a saját bőrömön is tapasztalom, hogy mennyire jól esik a lelkes olvasónak, bloggernek, hogy az író-olvasó viszony nem egyoldalú, és a kapcsolatteremtésre kontinenseken is áthidalva milyen könnyen szert tehetünk. Gwenda Bond: Lány a kötélen c. regénye ezen a héten került a boltok polcaira. A young adult, a cirkusz és a misztikum kedvelőinek igazi csemegéje lehet a regény.
Gwenda Bond retweetelte a könyvéről szóló bejegyzésem
...és, ha már csemege. Nyár óta tartó szkepticizmusom megtestesítőjének egyik darabkájáról is számot adtam, mikor megírtam Parádi Orsolya: Pandala-szigetek színezőkönyvéről szóló bejegyzésem, megtűzdelve színezői másodvirágzásom első alkotásaival. Az utolsó könyvértékelő még épp megcsípte ezt a hetet. Julie Klassen: A házitanító lánya  levett a lábamról, és megint nem sikerült elrejtenem elragadtatottságom. De hát: nem tehetek róla! Ami tetszik, azt nem fogom eltitkolni. És kész.

…és a tervek

Nicholas Sparks:
Üzenet a palackban
Végigtekintve azokon a könyveken, melyekről a jövő héten készülök írni, azt hiszem egyértelműen kijelenthető: a megrendülést kiváltó és az igazán szívre ható körbe tartoznak. A tervezett négy kötetből hármat már elolvastam, és gyanítom, a negyedik sem hagy majd hidegen. Nem tudom, hogy alakulhatott így, és hogy miért "számolódhatott" ez így ki. "A Gondviselés útjai csodálatosak..." - mondta Kemény Zsigmond. A következő heti könyvekben lesz csoda, persze. De a veszteség, az érthetetlenség is fókuszban fog állni.
Ahogy az utóbbi hetekben megszokhattátok, előre nem írom le, pontosan melyik könyvekkel kapcsolatban érkezik bejegyzés, de annyit mindenképp, hogy a tervezett négy recenzióból kettő előreláthatóan a Blogturné berkein belül érkezik, így lehetőségetek lesz például a héten ismét megjelenő Nicholas Sparks egy kiváló regényét is megnyerni. Ezzel pedig immár háromra bővül a Sparks-gyűjtemény a blogon...és, naná, hogy nincs megállás ;)

Tartsatok velem továbbra is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése