2015. szeptember 8., kedd

Rachel van Dyken: Egyetlen méreg

A hazánkban is nagy sikert aratott Egyetlen sorozat második része jelenik meg 2015. szeptember 15-én az Athenaeum Kiadó gondozásában, Egyetlen méreg címmel, Rachel Van Dyken tollából. A Blogturnésok tíz bloggere vállalkozott arra, hogy Wes legjobb barátja, a balhés Gabe történetét véleményezze nektek. Érdemes követni a turnét, mert a különböző értékelések és érdekességek mellett a kedves Olvasóknak a játék helyes megfejtéséért cserébe, esélyük nyílik megnyerni a könyv egy példányát a kiadó felajánlásában.


Rachel van Dyken: Egyetlen méreg
Sorozat: Egyetlen (2)
Eredeti megjelenés: 2014.
Hazai megjelenés: 2015. szeptember 14.
Kiadó: Athenaeum
Fordította: Szilágyiné Márton Andrea
Téma, műfaj: new adult
Oldalszám: 328 oldal
Csillagérték: 5


Fülszöveg:
Wes és Kiersten legjobb barátja, Gabe igazi balhés srác: egyik lányt fogyasztja a másik után, sötét haja és tetovált karja sem riaszt el senkit. Sőt. Saylor igazi mintadiák: nagyszerű eredményei vannak, ösztöndíjat kap, kiválóan zongorázik, de valami mégis hiányzik az életéből – és a játékából. A szenvedély. Ők ketten egy zaklatott délutánon egy gyakorlóterembe futnak össze – szó szerint –, és bár elsőre taszítják egymást, hamar kiderül, hogy valami furcsa módon egy húron pendülnek. Aztán egy napon Saylor önkéntes munkát vállal egy rehabilitációs intézetben. Az ápoltak közül kiragyog Hercegnő, a nyaktól lefelé bénult lány. De mit keres ott Gabe minden nap? Mire Saylor választ talál a kérdésre, menthetetlenül belegabalyodik Gabe életébe. Vajon együtt sikerül megküzdeniük a múlt döntéseinek következményeivel?



2015 nyarán belekóstolhattam a young adult világába. A részemről abszolút érdekesnek és tanulságosnak elkönyvelt barangolás úgy tűnik - célközönségét tekintve - most egy korcsoportot ugorva folytatódik. Az Egyetlen méreg ugyanis egy igazi és hamisíthatatlan new adult regény. Egy újabb, konkrét korosztályt megcélzó műfaj, melyben még kevésbé vagyok jártas - még akkor is, ha épp a célközönség soraiba tartozom. Persze, tudom, ahogy a young adult könyveket, úgy a new adultakat sem csupán a "kijelölt" olvasótábor olvashatja. De azért üdítő, ha valaki direkt a te életproblémáidra, lehetséges élethelyzeteidre szakosodik, nem?

Stephen James mint Gabe
Elég hullámzó volt a regénnyel való viszonyom. Mivel az Egyetlen méreg egy sorozat második kötete (és az első részt nem ismerem), így nem tudtam pontosan, mennyi a lemaradásom. Ráadásul a kötet elején, gyakorlatilag egészen a közepéig, betonbiztos meggyőződésem volt, hogy azért nem tudok dűlőre jutni a sztorival, mert valamiből nagyon kimaradtam. A névrengetegből valahogy nem sokat értettem, ráadásul nem úgy tűnt, mintha bármelyikük is rendelkezne kiforrt személyiséggel. Így picit bajban voltam: legalább egy kapaszkodóra vágytam volna. Mivel azonban az elbeszélők és a nézőpontok fejezetenként cserélődtek, erre az első néhány oldalon esélyem sem volt. Ugyanakkor dühített, hogy a főszereplők neve egy, maximum két szótagból áll. Magam sem értem, általában az ilyesmi nem szokott szemet szúrni, itt mégis feltűnő volt számomra.

Szerencsére azonban nem hátráltam meg, nem adtam fel, mert mindezek mellett - és mindezek ellenére, titkon legbelül éreztem, hogy ebből még egy jó sztori kerekedhet. Várakozásom siker koronázta. Nagyjából a regény felétől már képes voltam együtt élni a szereplőkkel, és kíváncsian vártam a cselekmény kibontakozását. S miután megismertem főhőseinket, direkt élveztem a váltakozó elbeszélést, és szerettem, hogy minden eseményt több szempontból is megszemlélhetek. Éljen!


A szerző pinterestjén több illusztráció is található
 a kötethez kapcsolódóan
A történet fiatalos, teleszőve a korcsoportot érintő problémákkal. Prioritást élvez az önmagunkra találás. A múlttal való szembenézés mellett azonban immár a felnőttkor is ott kopogtat az ajtón: a felelősség még nem nehezedett teljesen szereplőink vállaira, az egyetem/főiskola előnyeit maximálisan kihasználó fiatalok élete azonban nem csupa móka és kacagás. A történet számomra átvezetés a felnőttkorba. Megjelenik benne egy tini szerelemmel való "leszámolás" és egy felnőttkori párkapcsolattal való szembesülés - annak minden előnyével és buktatójával. És persze ott van a számomra talán legfontosabb üzenet: nem szabad feladni, mindig bízni kell, mert mindenki érdemel egy második esélyt, mindenki előtt ott áll az újrakezdés lehetősége. Ragadjuk meg!

Szereplőink változása, a fentebb említett problémákkal való megküzdése pedig azt hiszem, tényleg tetten érhető mind a saját, mind korosztályom körében. Noha, mindezt el tudnám képzelni kevésbé depresszív környezetben, kevésbé borús jövőlátással is. De minden jó, ha vége jó alapon talán még ez is belefér. Hiszen, ha ránk szakad az ég, nem mindig látjuk a napsütést - de azért érdemes várni rá :)

Az Egyetlen méreg nem fog csalódást okozni a műfaj kedvelőinek. Lányok, a könyv hemzseg a helyes pasiktól, a szabad szájú csajoktól és srácoktól, a szerelemtől, vonzalomtól, szenvedélytől, bonyodalmaktól, intrikáktól és az egészet körbeveszi egy igaz szerelem, mely tiszta és mély tiszteletté alakul. És egy olyan emlék, egy olyan életszakasz, melytől nem könnyű elszakadni...


Extra

Extraként Rachel Van Dyken Pinterestjét pásztáztam végig - nagyon szeretem, ha egy író minél szélesebb platformot biztosít olvasóinak, hogy kicsit jobban megismerhessék, esetleg kapcsolatba léphessenek vele. A bejegyzésben szereplő képek szintén a Pinterestről származnak. A különböző táblákon a regénykehez illó illusztrációkat találtok, és ki tudná jobban bemutatni, hogyan is kell elképzelnünk pontosan egy adott karaktert, mint maga a szerző? De nem csak a karakterekről, hanem Rachel Van Dykenről is, például, hogy milyen fotók teszik vidámmá, vagy melyek a kedvenc helyei - ez utóbbi táblán sajnos csak egy pin árválkodik, pedig tényleg kíváncsi lettem volna még több fotóra. No, de sebaj. Az előbbi táblán olyan érdekességre bukkantam, amire alapvetően nem számítottam volna. Jane Austen?


Blogturné Klub




















A turné állomásai

09.06. - Angelika blogja 09.11. - CBooks
09.08. - Szembetűnő 09.13. - Könyvszeretet
09.09. - MFKata gondolatai 09.14. - Dreamworld

Nyereményjáték

Minden állomáson találtok egy YouTube videót, egy-egy fülbemászó zongorajátékkal. Írjátok be a Rafflecopter doboz megfelelő sorába a videókon szereplő művek szerzőinek nevét. A kisorsolt nyertesnek 72 óra áll rendelkezésre válaszolni az értesítő levélre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó kizárólag magyarországi címre postáz, ezt kérjük vegyétek figyelembe.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése