2016. január 30., szombat

A Dal 2016 - második elődöntő

A Dal második elődöntője kis izgalmat és néminemű csalódást is hozott számomra. Izgalmat, mert az - azt hiszem - kétségtelen, hogy ez a mezőny erősebb volt az előző hetinél, ettől függetlenül még mindig nagy hiányérzetem van a beválogatott dalok sémáját illetően. Arról nem is beszélve, hogy kezdeti lelkesedésem kezd alábbhagyni, mert a két hét alatt meghallgatott húsz dal közül, nagyjából és maximum tízet érzek olyannak, amit közönség elé mertem volna tenni. A dalok közhelyessége, monotonsága mellett továbbra is roppantmód hiányzik például az olyanfajta színpadi jelenlét, amit az extra produkció, az Ocho Macho és Deniz tett elénk a második elődöntőben.  Hol az életvidámság, a profizmus, a szabadság, a felhőtlenség? Jó, jó...néhány előadás tényleg megadta ezt. Rájuk, természetesen ki is térek hamarosan.

Először is: az előző bejegyzésemben ígértek szerint, teszteltem az applikációt. A letöltés és a szavazás is nagyon egyszerű, úgyhogy lelkesen nyomtam a pontszámaimat minden produkcióra. Így utólag megállapíthatom, hogy nem tartozom az átlagba - mindazonáltal a csúszka majdnem minden értékét elküldtem a különböző előadásokra (az ötös, a hetes és nyolcas maradt mindössze ki - igen, voltam indokolatlanul szigorú is). A legalacsonyabb pontszámokat a Group'n'Swing és C.E.T. kapta tőlem. De inkább koncentráljunk azokra, akik tetszettek :)
 

KSB
Megérte ugyanis végigszenvedni az előzőekben felsoroltakat, hiszen ezután Oláh Gergő olyan profi nótát tolt, ami végre kirángatott a teljes elkeseredettségből. Tavaly is említettem, itt is ismétlem: Oláh Gergő azon kevés magyar előadók közé tartozik, akit szívesen és büszkén mutogatnék a világnak. A 2015-ös dalát nem éreztem erősnek, és teljesen az övének sem, az idei viszont abszolút nyerő - ment a tízes. Hasonlóan tökéletes produkcióval örvendeztetett meg Kállay-Saunders András és zenekara is. A hang, a zene, a dal és a színpadi jelenlét mind-mind olyan élményt nyújtott, ami igazából - ezen a szinten - minimum elvárható lenne egy ilyen versenyben. Mondhatjuk, persze, hogy ez az alap, ami egy korábbi negyedik helyezettől elvárható, mégis: micsoda öröm, hogy nem okoz csalódást. Mert nem akar csalódást okozni, csak minőségit adni. Gratulálok, Srácok!
 
Passed
Három meglepetés is volt a műsorban. Az egyik Vásáry André, akiről a tehetségkutató óta, melyben feltűnt, nem túl sok mindent hallottam - ami részben nyilván az én hibám is.  Mindazonáltal - bár a dalt nem érzem annyira erősnek egyelőre - André üdítő jelenség volt, és nagyon szimpatikus is. A másik meglepetés tulajdonképpen egy felfedezés. A Maszkura és a Tücsökraj formáció - megint csak nyilván az én figyelmetlenségem miatt - ismeretlen volt számomra, viszont az a világ és vonal, amit képviselnek, nagyon megtetszett, úgyhogy egész biztos jobban "utánuk hallgatok" hamarosan. A harmadik meglepetés pedig a Passed volt, akik tavaly egy nagyon jó dallal, ámbár elég gyenge előadással tűntek fel a műsorban. Idén pedig visszatértek. És milyen jól tették! Látható és érzékelhető a fejlődés - elsősorban az éneklés terén. A csapatot a közönség szavazta tovább, így velük is találkozhatunk majd. Bár, bevallom: a saját plusz szavazatomat a Maszkurának adtam.
 
Patai Anna
De, ha már fiatalság és ha már tehetségkutató: mikor megtudtam, hogy Patai Anna is bekerült a legjobbak közé, kíváncsian vártam a versenydalát. Lelkesedésem azonban kicsit alábbhagyott a produkció közben. Tündéri teremtés, ez kétségtelen, és talán (egészen bizosan) az is befolyásol a véleményemben, hogy pár napja volt szerencsém néhány igazán tehetséges 15-18 éves előadó, illetve zenekar fellépését végigcsodálni, akik ráadásul saját szerzeményükkel léptek a közönség elé. Egészen elvarázsolt, amit akkor láttam. Ettől függetlenül, Anna üzenete fontos és igazán szimpatikus, hallgassunk rá!
 
Valahogy még mindig nem az igazi a verseny. De alakulgat. Továbbra is szorgalmaznám, hogy a zsűri ne egymás után, hanem egyszerre pontozzon, és hogy gondolják át a női műsorvezető szerepeltetését. És még egy roppant idevágó megjegyzés: imádom A Dal 2016-os párnákat!


Kapcsolódó bejegyzések:
A Dal 2016 - első elődöntő

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése