2019. február 1., péntek

Visszapillantás - január

@szembetuno_blog
Na jó, emlékeim szerint, ilyen még nem volt a blogon, viszont most próbát teszünk ezzel a rovattal - max. egy hónap után hamvába hal ez az ötlet, ki tudja? Ha zanzásítani akarnám a januárt, akkor sem lenne egyszerű dolgom. Maradjunk annyiban, hogy 2019 elég hullámzóan és hektikusan vette kezdetét - és néha az ilyesmit jó leírni, még akkor is, ha a hullámok sokszor inkább mélyek voltak, és a hektikusság sem igazán az a pozitív felpörgető hatással bírt. Hajni még a hónap első felében említette, hogy egy asztrológus szerint a január jelentős része inkább negatív és/vagy eseménytelen. Néztem is nagyokat, hogy ezt épp Hajni mondja, persze azonnal hozzátette, hogy ő nem igazán van otthon az asztrológiában (én sem), de meglátjuk. Nos, az az igazság, hogy január 30-án mindketten fantasztikus hírt kaptunk, így talán végre beindul valami új és izgalmas. De erről majd akkor, ha már tényleg valósággá válik. Az olvasmányaim és az elmaradt értékelések terén pedig...úgy hiszem, negatív rekordot döntöttem. Nem akarok vaktában ígérgetni, hogy na akkor most aztán annyi energiát gyűjtöttem, hogy mindent két nap alatt be fogok pótolni, mert fogalmam sincs, hogy ennek a blogolásban kicsit megcsömörlött időszaknak mikor lesz vége, de őszintén bízom benne, hogy ismét "visszatérek"...no, és abban is, hogy velem tartotok ezen az úton is.

Kép eredetije


Persze, ne írjuk le 2019 teljes első hónapját - semmilyen szempontból -, hiszen történtek igazán klassz dolgok is. Jelenleg két tanulmánykötet szerkesztésében veszek részt, egy országos ciszterci öregdiák találkozó, a Ciszterencia kommunikációs csapatában tevékenykedem, és felkérést kaptam egy országos tudományos konferencia szervezőbizottságába is. S itt van ugye a másik ajánlat, amiről fent már írtam. De erről tényleg később. Emellett Rékától kaptam Angliából egy zseniális Jane Austen naplót, amit öt éven keresztül töltögethetek minden nap, már most odavagyok érte. Remélem, ez tényleg olyan napló lesz, amit végig tudok vezetni az öt éven. Biztosan izgalmas lesz visszaolvasni 2023-ban mit írok például a mai naphoz. S ha már napló: újra elkezdtem rendszeresen naplót vezetni. Egy csomó jó dolgot igyekszem visszavonzani a mindennapjaimba, amiket régen nagyon szerettem, így - amint reményeim szerint látni fogjátok - az idei olvasmányaim terén is átalakulnak a prioritások. De most már tényleg térjünk át a könyves-blogos történésekre!

Januárban olvastam

Januárban négy könyvet olvastam (ez egészen biztos, hogy negatív rekord), melyből eddig két kötetről olvashattatok bejegyzést a blogon. Íme a januári polc (a Molyról):


Nicholas Sparks regényéről ide kattintva, Jodi Picoult könyvéről pedig ide kattintva olvashatjátok a véleményem.

Várólista

S akkor jöjjenek az elmaradások. Ezek - egyelőre - nagyobb kört képviselnek. Ide tartoznak azok a könyvek, amiket már olvastam, de még nem értékeltem, illetve azok is, melyek már valamilyen formában nálam vannak, de még nem olvastam őket. A mellékelt polcon csak a recenziós példányaim szerepelnek, a saját könyves-olvasós-értékelős polcot még elkészíteni sem merem, de idén megpróbálok faragni ebből a hátrányból is. Íme az említett polc (szintén a Molyról):



Ugye, mondtam én, hogy nem olyan apró ez a polc, de innen szép nyerni - mert hát természetesen közben jön a könyvfesztivál, és a könyvhét is szép sunyin bekúszik a maga kis megjelenési listájával. Emellett van még egy nagyon fontos elmaradásom, ez pedig az éves összesítő, ami (ciki, nem ciki), de februárban fog kikerülni. Ez az egyik kedvenc visszatérő bejegyzésem, így semmiképp sem szeretném kihagyni a 2018-as gálát sem. 

Mit gondoltok a bejegyzésről? Legyen februárban is?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése