2018. december 11., kedd

Disney - Mickey egér

Talán nem is gondolnánk, de Mickey egér idén már kilencvenedik születésnapját ünnepli. Ennek alkalmából a Kolibri Kiadó csodás kiadványt jelentetett meg, melynek meséin keresztül végigkövethetjük kedvenc egérkénk fejlődését 1928-tól. Tartsatok a Blogturné Klub négy bloggerével, ismerkedjetek meg a kötettel, s a turné végén három példányt sorsolunk ki játékosaink között.

Disney - Mickey egér - Klasszikus mesék gyűjteménye
Eredeti megjelenés: 2018.
Hazai megjelenés: 2018. november 14.
Kiadó: Kolibri Kiadó
Fordította: Habony Gábor
Téma, műfaj: mesekönyv
Megrendelhető: ITT
Terjedelem: 176 oldal
Csillagérték: 10

Fülszöveg:
Ünnepeld Mickey egér 90. születésnapját igazi klasszikusokkal! Ez a gyűjtemény az első képernyős szereplésének számító Willie gőzhajótól a Mark Twain történetét feldolgozó Koldus és királyfiig nyolc mesén át, gyönyörű illusztrációkkal és érdekességekkel veszi sorra a világ leghíresebb egerének 90 évet átívelő kalandjait.

Saját fotó

Mickey egér 2018 novemberében töltötte be kilencvenedik születésnapját. Egészen elképesztő évforduló. Főleg, ha még abba is belegondolunk, hány és hány gyerkőc életének volt részese a fekete kisegér. Én magam is nagy kedvelője vagyok Mickey-nek és párjának, Minnie-nek így nagyon örültem a Kolibri Kiadó kiadványának. A kötet megérkezésekor pedig nagyjából úgy ujjongtam, mint egy kisgyerek…és azonnal fel is olvastam az első mesét a szüleimnek.

@szembetuno_blog
Az impozáns, keményfedeles, színes illusztrációkkal ellátott könyv rögtön beszippantott a jól ismert Disney-világba, ami mindig is egyfajta puha, biztonságos ölelést vont körém. Ez a komfortérzet pedig ebben az esetben sem maradt el. A kötetben nyolc mesén keresztül, 1928-tól 1990-ig ismerkedhetünk meg Mickey kalandjaival, illetve eleveníthetjük fel a klasszikusokat. Minden mese előtt rövidke ismertetőt találunk, így az utolsó történetre hangolódva megtudhatjuk, hogy Mickey 1990-ben jelent meg utoljára hagyományos, rajzolt formájában – ezután a számítógépes animáció vált elsődlegessé a stúdióban. Nagyon izgalmas volt végigkövetni, hogy a hajóinas Mickey hogy vált igazi ikonná. A legelső, Willie gőzhajó című mesét eddig nem ismertem részleteiben, csak rövid bejátszásokból, így számomra újdonság volt, hogy (az én igazi kedvencem) Minnie itt is részese volt a történetnek, s hogy Pete már akkoriban is az egyik leggaládabb és legellenszenvesebb pali volt a klasszikus Disney-mellékszereplők sorában. Nem szánkázok végig minden mesén, de hát nem mehetek el amellett, hogy mikor végre felfedezem a nevem egy mesében, akkor is Patrícia malackaként, mint a Pajtabál című mesében (köszi, Walt :D ). Szerencsére, ez a történet szintén az első zsengék közül való, így a következő hat elbeszélés feledtette ezt a megrázkódtatást. A kedvencem egyértelműen az 1983-as Mickey egér: Karácsonyi ének. Egyébként is nagyon szeretem a Disney karácsonyi meséit, s ezt a mesefilmet is mindig szívesen néztem (apropó, itt az ideje újra elővenni).

Két éve - a kedvenc pulcsimban
A Mickey egér – Klasszikus mesegyűjtemény igazi ajándék. Néhol nosztalgikus élményekkel, néhol számomra ismeretlen történetekkel gazdagodtam, miközben újra – tényleg és igazán – gyereknek érezhettem magam. (Hogy csinálja?) Az elbeszélések előtti felütéseket, ahogy fentebb is írtam, nagyon klassz elgondolásnak tartom, viszont úgy érzem, ennél sokkal többet elbírt volna ez a kiadvány. Mickey utóbbi huszonnyolc évébe például semmilyen betekintést nem kaptunk (mint aki 1990-ben született, ezt igencsak nehezményezem). S nagyon sajnáltam, hogy a mesekönyv „csak úgy” véget ért. Az illusztrációkat nagyon kedveltem, érdemes lett volna esetleg ezek fordítására is időt szánni (bár elképzelhető, hogy ennek más oka van). S ha már fordítás és szerkesztés: egy ilyen, viszonylag rövid és nagy betűkkel szedett mesekönyvben igencsak szembetűnő a félregépelés és az alany-állítmány helytelen egyeztetése, melyek több ízben is felbukkannak a kötetben. Illetve (sajnos) itt sem maradhat el állandó vesszőparipám: a szöveg sorkizárt igazítása, melynek – érzésem szerint – az illusztrációk csak elenyésző mértékben szabtak volna gátat. Bár bevallom, igazából mindez számomra nem vont le sokat abból az élményből, amit ez a kiadvány okozott számomra. Nagyon boldog vagyok, hogy így összegyűjtve olvashattam ezeket a történeteket, s mindig szívesen fogom leemelni a polcról, hogy olvashassak belőle – magamnak, másoknak.

Blogturné Klub


A turné állomásai

12.11. - Szembetűnő
12.12. - Könyv és Más
12.14. - Dreamworld
12.16. - KönyvParfé

Nyereményjáték

Az első Mickey egér mesét 1928-ban láthatta a közönség, azóta azonban - egérke barátunk mellett - számos egész estés Disney mese is napvilágot látott, kicsik és nagyok örömére egyaránt. Játékunkban egy-egy jelentfotóból kell kitalálnotok, melyik meséről van szó, s a címét a Rafflecopter megfelelő sorába írnotok.

Ne feledjétek, a beírt válaszokon már nem áll módunkban javítani. A nyerteseket e-mailben értesítjük. Kérjük, hogy levelünkre 72 órán belül válaszoljatok, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk! A kiadó csak magyarországi címre postáz.


A feladvány:


a Rafflecopter giveaway

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése