2017. december 26., kedd

Könyvkarácsony, nagykarácsony

A Blogturné Klubbal egy izgalmas képeslapos-nyomozós játékkal idén is együtt várhattuk a karácsonyt, azonban itt a blogon, amolyan Szembetűnős karácsonyi bejegyzés nem született, s emlékeim szerint - talán egy alkalmat leszámítva (no, meg a karácsonyi könyvekről szóló véleményezéseket) -, még nem is tettem közzé karácsonyi bejegyzést. Úgy gondoltam, ezt a hagyományt ideje felbonatni, s mivel idén nem építettem könyvkarácsonyfát, ebben a bejegyzésben most megmutatom az elmúlt két karácsony alkotását, s azt is, hogy idén sem tétlenkedtem - a könyvespolcomat csinosítottam fel. 2017-ben tehát ezzel a kis válogatással kívánok sok-sok szeretettel minden kedves Olvasónak nagyon boldog, meghitt és szeretetteljes karácsonyt!









  2015

2015-ben karácsonyra készülve bukkantam rá klassz könyvkarácsonyfás ötletekre. Mivel mindaddig nem igazán találkoztam hasonlóval, vagy azt gondoltam, én egy ilyen karácsonyfa építéséhez "kevés" vagyok, viszont már volt egy hatalmas kupac könyvem, végül mégis arra jutottam, egy próbát megér. Az egyik decemberi estén kiválogattam egy naaagy adag könyvet, és nekiláttam...pár sor után újra...aztán, mikor már a felével nagyjából megvoltam: újra. Harmadik nekifutásra gondosan csoportosítva a könyveket végül sikerült megalkotnom a kész művet, íme:


2016

2016-ban - immár sokkal rutinosabb "versenyzőként" - a cél egy, az előző évinél nyilvánvalóan szebb és nagyobb karácsonyfa megalkotása volt, s ekkor már az építkezéssel sem voltak alapvető technikai problémák. Persze, maga az építés is több órát vesz igénybe (elég mérlegelős és merengő típus vagyok, ne tudjátok meg, milyen bambulásokat tudok végrehajtani kert - és/vagy polcrendezés közben), tavaly már egyéb díszek (karácsonyi figurák, karácsonyfadíszek és világítás is, naná) is kerültek a fára, ami - szerintem - szebb is lett az előzőnél, de abból kiindulva, hogy a 2015-ös verzió 280 körüli kötetet számlált, a 2016-os pedig 330 körülit, nagyobb mindenképp. S az elkészült alkotás így festett:


2017

Különösen hamar hangolódtam az idei adventi időszakra, hiszen novemberben már nagyban igyekeztem a karácsonyi vásárokra szorgoskodni. Karácsonyra viszont sikerült jól lebetegednem. Már egy héttel korábban is bujkált bennem valami, de azt hamar sikerült magam mögött hagyni - legalábbis, azt hittem. Szóval, abba a szörnyen dühítő helyzetbe kerültem, hogy mivel mindent az utolsó pillanatra hagyok (újabb nagy erényem a merengés mellett), így a legfontosabb ajándékokat nem tudtam beszerezni. Nem tudom, hogy emiatt, vagy csak szimplán nem volt kedvem, de ebben az évben nem építettem karácsonyfát, csupán a szobám könyves szekrényeit csinosítottam ki. Tulajdonképpen nagyobb (itt nagyjából 6-700 könyvet tartok a gyűjteményemből). Megmutatom ezt is egy videó kíséretében:


(a video alatti zene: The New York Philomusica Winds & A. Robert Johnson: Pavane)


Boldog Karácsonyt!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése