2016. március 4., péntek

Nicolas Barreau: A világ végén megtalálsz

A nő mosolya és az Álmaim asszonya könyvek kedvelői nagy örömére, a Park Könyvkiadó jóvoltából megérkezett hazánkba Nicolas Barreau harmadik könyve is, A világ végén megtalálsz! A Blogturné Klub hat bloggere mutatja be Nektek a könyvet, érdekességekkel, idézetekkel. Ha a turnéval tartotok, és részt vesztek a nyereményjátékon, megnyerhetitek a Kiadó által felajánlott három nyereménykönyv egyikét!

Nicolas Barreau: A világ végén megtalálsz
Eredeti megjelenés: 2008.
Hazai megjelenés: 2016.
Kiadó: Park Könyvkiadó
Fordította: Fodor Zsuzsa
Téma, műfaj: romantikus
Megrendelhető: ITT
Oldalszám: 244 oldal
Csillagérték: 6

Fülszöveg:
A nő mosolya és az Álmaim asszonya után A világ végén megtalálsz a szerző harmadik, magyarul megjelenő könyve.
Egy fiatal galériatulajdonos egy nap szerelmes levelet kap egy titokzatos hölgytől, aki Principessa néven írja alá a leveleit. Ki lehet ő?
Habkönnyű szerelmi történet a szerző kedvenc színhelyén, Párizsban.


Német borító
Nicolas Barreau történetei és világa régóta foglalkoztatja a fantáziám. A nő mosolya és az Álmaim asszonya is olyan varázslatos borítót kapott, ami igazán hívogató hangulatot áraszt magából. Nem ismertem a történeteket, hogy pontosan hogyan és miről ír a szerző. Sőt, tulajdonképpen azzal sem voltam tisztában, hogy a regények mögött egy francia harmincas-negyvenes évei környékén járó férfi, vagy egy hatvanas német női szerző áll-e? Igen, azt hiszem, immár tényleg elérkezett a pillanat, hogy utánajárjak Nicolas Barreau sikerének, a csodálatos borítók mögött rejtőző történeteknek. Talán kevésbé logikus módon, a szerzővel közös utam nem a legrégebbi, hanem a legfrissebb megjelent könyv elolvasásával kezdtem. 

"Igen, elment az eszem. A lehető legkellemesebb módon ment el. Szabályosan eldobtam az agyam, szétcsúsztam, a szó szoros értelmében. Nemcsak én csúsztam szét, de körülöttem minden más is elkerült a régi helyéről. Minden új lett. Más. Egy tizenöt éves minden naivitásával és pátoszával felfedeztem, hogy már nem vagyok gyerek."

Spanyol borító
A regény legelején rögtön visszarepülünk a múltba, hogy megismerjük a történet főhőse, Jean-Luc viszonyát a szerelemes levelekkel. Egy tizenöt éves fiú beleszeret az osztály legszebb lányába, érzelmeit pedig papíron tudatja a lánnyal. Tipikus szárnypróbálgatás, az egyik legjellemzőbb lezárással, és a fogadalommal, miszerint ifjú lovagunk többet bizony nem ír hasonló csacsiságot egyetlen leánynak sem.

"Előbb-utóbb mindenkinek megszakad a szíve, 
de első alkalommal különösen fáj."

E rövid intermezzo után, melyre mindenképp szükségünk volt ahhoz, hogy picit is beleláthassunk és értelmezni tudjuk a már felnőtt Jean-Luc világát, már napjaink Párizsában járunk. Megint csak a tipikus jelzőt tudom használni. Jean-Luc éli a francia férfiak (sztereo)tipikus életét. A művészet, az irodalom, a kávéházak és francia éttermek, egyszóval a francia kulturális élet lüktető vérkeringésében találjuk magunkat, és a kortárs festészettel ismerkedünk...egészen belesimultam a környezetbe, de ahogy fel is készülhettem rá, a szerző bizony nem hagyott nagyon elkényelmesedni a francia hétköznapokban. Egy titokzatos levél mindent felborított...

Német borító
"Szervezetem talán már hozzászokott a kevés alváshoz. 
Hadjáratai alatt Napóleon is beérte nyamvadt öt órával, akkor én miért ne bírnám ki? 
Hozzáállás kérdése az egész."

...még azt a sok-sok éve tett ígéretet is, miszerint Jean-Luc soha többé nem ír szerelmes levelet. A Principessával való levelezés egy igazi kalandos szerelmi történetté kerekedik. Bevallom, ezt a titokzatosságot néha-néha a végletekig feszítettnek éreztem, mindenesetre jó néhány vicces-mókás helyzetet is hozott magával az egyre fontosabbá váló levelezőtárs kilétének felderítése. Például, - ennyi spoiler engedtessék meg nekem - mikor Jean-Luckel karöltve magam is azt hittem, hogy az egykori szerelem, Lucille áll a háttérben. 

"Talán nem úgy látjuk a legtöbb embert, 
hogy közben nem látjuk őket?"

Olasz borító
A fülszöveg nem hazudik, s valóban egy habkönnyű romantikus történettel van dolgunk. A szereplők számomra talán túlságosan is sematikusak, a szerző kevésbé foglalkozott jellemük kidolgozásával. A cselekményt és Párizs mindennapjait leginkább a sztereotípiák vezetik. 

"...bármilyen csodálatos is, az emberi szem csak a dolgok felszínét képes megragadni. Szubjektív érzékelés által irányított tekintetünk átsiklik rajtuk, a valóságnak csak egy erősen korlátozott részét, 
a sajátunkat látjuk, az elvárásainkból és tapasztalatainkból tevődik össze."

Pici hiányérzet egyelőre van bennem Barreau e regényét illetően, ugyanakkor továbbra sem vettem le a várólistámról a szerző két másik, már korábban említett könyvét. Sőt, igazából még kíváncsibb lettem. Mert igen-igen, többször használtam a "tipikus" jelzőt a cselekményre, de mindezekkel együtt A világ végén megtalálsz egy aranyos, kedves-romantikus történet, egy kis titokkal, egy kis nyomozással, sok-sok jó gondolattal, francia hétköznapokkal és életérzéssel, művészettel, és persze: szerelemmel. 


Blogturné Klub



A turné állomásai

03.02. - Zakkant olvas
03.06. - Dreamworld
03.10. - Insane Life

Nyereményjáték

Nicolas Barreau A világ végén megtalálsz c. regényében is a csodálatos Párizsba kalauzol bennünket, ráadásul a modern francia művészetbe is betekintést nyerhetünk. A turné nyereményjátékán egy kis művészettörténeti barangolásra hívunk Titeket. Minden állomáson találtok egy rövid információt egy-egy francia alkotóról (természetesen, az irodalom sem maradhat ki). A feladatotok, hogy az információk alapján kitaláljátok, kiről van szó, és nevét beírjátok a rafflecopter megfelelő sorába!

Figyelem! A nyereményjátékon csak a minden állomáson helyen válaszolók vesznek részt! A sorsolást követően a nyerteseket e-mailben értesítjük. Kérjük, hogy levelünkre 72 órán belül válaszoljatok, ellenkező esetben újrasorsolunk. A Kiadó csak magyarországi címre postáz.

A feladvány:

19. századi francia író, egyben a tudományos-fantasztikus irodalom korszakalkotó alakja. A könyveiben említett száznyolc terv és találmány döntő többségét mára már megvalósították. Kiemelkedő művei között szerepel például a Nyolcvan nap alatt a Föld körül, a Nemo kapitány, az Utazás a Föld középpontja felé.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése