2017. november 18., szombat

Mindy Mejia: Amit csak akarsz

A Maxim Kiadó jelenteti meg Mindy Mejia: Amit csak akarsz című regényét. Az izgalmas misztikus thriller egy kisvárosi gyilkosság nyomába ered, vajon ki ölhette meg a 18 éves fiatal lányt, aki látszólag tökéletes életet élt? Kövesd a blogturné állomásait, ha minden kérdésre helyes választ adsz, tiéd lehet egy példány, a kiadó felajánlásában.

Mindy Mejia: Amit csak akarsz
Eredeti megjelenés: 2017.
Hazai megjelenés: 2017. ősz
Kiadó: Maxim Könyvkiadó
Fordította: Sárossy-Beck Anita
Téma, műfaj: thriller, krimi
Megrendelhető: ITT
Terjedelem: 352 oldal
Csillagérték: 7

Fülszöveg:
Az érettségi előtt álló Hattie Hoffman egész életében szerepeket játszott: jó tanuló, a szülei jó kislánya és a város megbecsült lakója. Miután brutális késelés áldozata lesz a gimnáziumi színielőadás éjszakáján, tragikus halála éket ver a kisvárosi közösség életében. Del Goodman, a helyi sheriff, aki mellesleg a Hoffman család jó barátja, eltökéli magát, hogy felkutatja a gyilkost, ám a bűntény felderítése során egyre több megválaszolatlan kérdéssel szembesül. Kiderül, hogy Hattie kiváló színészi képességeit jóval a színpadon kívül is kamatoztatta. A történetet három különböző szemszögből ismerjük meg: Del, Hattie és az új irodalom tanár szemszögéből, akinek a házassága az összeomlás szélén áll. Az Amit csak akarsz egymásba fonja a három történetet Hattie utolsó évéről, amelynek eseményei végül tragikus halálába torkollnak.

Kép forrása

Ebben az évben – emlékeim szerint – nem voltak olyan nagy mértékben jelen a jó krimik az olvasmánylistámon, mint mondjuk tavaly, így nem titkoltan szerettem volna egy olyan történetre bukkanni, ami picit helyrebillenti ezt az egyensúlytalanságot. Noha néhány évvel ezelőtt valószínűleg körbenevettem volna, aki azt mondja: a krimit is éppoly szívesen kezembe veszem, mint a szépirodalmat. Mindy Mejia könyvére már több hónapja jelentkeztem a Blogturné Klubban, így némileg el is felejtkeztem róla. Ezekkel az „elfeledett jelentkezésekkel” egyébként általában pozitív tapasztalataim vannak, s ez most sem volt másként – szerencsére.

Épp október végén értekeztem egy ifjúsági regény kapcsán, hogy vajon van-e még létjogosultsága számomra young adult és ifjúsági regényeket olvasni – arra jutottam: miért ne lenne. Mindy Mejia könyve pedig most egy kicsit új megvilágításba ágyazta a fiatal felnőtteknek szóló történeteket. Egészen kiváló krimit alkotott ugyanis, a pszichológiai thriller elemeivel övezve, melynek fókuszában egy tizennyolc éves leányzó, Hattie áll (nem tehetek róla, de talán nem vagyok egyedül, nekem erről a névről mindig a Váratlan utazás Hetty nénije jut eszembe). A történet az ő meghiúsult megszökési kísérletének elbeszélésével indul. Kezdetben úgy tűnik, nem sok időnk marad megismerkedni a leányzóval (sem szökésének okával), ugyanis a következő fejezetben összekaszaboltan találunk rá egy istállóban. A bűntényt ismeretlen tettes követi el, és a Hoffman család közeli barátja, Del seriff ered a gyilkosság felderítésére.

Mindy Mejia
A történetet három elbeszélő nézőpontjából ismerhetjük meg. A múlt idősíkjában megismerkedhetünk Hattie-vel, aki nem igazán tett pozitív benyomást rám. Az útkereső, de kevésbé kedvelhető leányzó igyekszik a kamaszok összes tulajdonságát magán cipelni, talán túl összetettre formálta őt a szerző. A seriff a régi idők vérbeli nyomozója, aki kevésbé követi a technikai újításokat. Ezáltal, a fáradhatatlan nyomozói munka mellett a kedves sutaság forrását is megtestesíti a történetben. Itt szeretném megjegyezni, hogy bár az eredeti szöveget nem ismerem, nem igazán értettem, hogy a chatelés világában miért „fedőnévként” fordították a – vélhetően – nicknevet, mikor ez a fogalom, véleményem szerint jóval elterjedtebb. Vagy ez valami vicc volt, amit nem értettem? A harmadik párhuzamos történet főszereplője pedig Peter Lund, Hattie új irodalomtanára. Számomra talán ő volt a leginkább fekete folt, nem igazán kötött le az elbeszélése, kicsit nebáncsvirágnak éreztem, aki minden sikertelenségének okát másban keresi.

Maga a krimi jól strukturált. Kedveltem az idő – és elbeszélői síkok keveredését, a szereplők viszont nem igazán kerültek közel hozzám, ami miatt egy cseppet kívül rekedtem a történeten. Csak sodródtam a cselekménnyel, és egészen addig nem is igazán foglalkoztatott Hattie gyilkosának kiléte, míg biztos voltam benne, hogy én már rájöttem, ki az. Kétségtelen, hogy az Amit csak akarsz egy jól megírt krimi, viszont számomra egyelőre Mindy Mejia meg is maradt ezen a szinten. Mindenesetre, várom a következő könyvét, hátha egy picit finomít a mostani olvasói élményemen.

Blogturné Klub


A turné állomásai

11.16. - Olvasónapló
11.18. - Szembetűnő

Nyereményjáték

A regény fontos része Shakespeare: Lady Macbeth színműve. Mindhárom állomáson egy-egy világhírű színésznő képét találjátok, akik emlékezetes alakítást nyújtottak a mű címszerepében. A rafflecopter doboz megfelelő sorába írjátok be a színésznők nevét.

Ne feledjétek, a beírt válaszokon már nem áll módunkban javítani. A nyerteseket e-mailben értesítjük. Kérjük, hogy levelünkre 72 órán belül válaszoljatok, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk! A kiadó csak magyarországi címre postáz.

A feladvány:



a Rafflecopter giveaway

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése