2015. szeptember 24., csütörtök

Parádi Orsolya: Pandala-szigetek

A Kolibri kiadó gondozásában jelent meg Parádi Orsolya lenyűgöző Pandala szigetek színező könyve felnőttek számára. Mostani blogturné kissé rendhagyó, hiszen színeztünk, alkottunk és minden képességünket latba vetettük. Gyere, és kísérd végig a blogturnét, és tiéd lehet a színező egyik példánya!

"Színezni annyi, mint új világot teremteni. Hiszek abban, hogy ha időt szentelsz arra, hogy lüktető színekkel töltsd be ezeket a lapokat, észrevétlenül az életedet is átfested általa. Próbáld ki!"
Dr. Kádár Annamária pszichológus, tréner


Parádi Orsolya: Pandala-szigetek
Megjelenés: 2015.
Kiadó: Kolibri Kiadó
Műfaj, téma: színező
Oldalszám: 32 oldal
Csillagérték: 8

Fülszöveg:
Parádi Orsolya neve sokaknak ismerősen cseng már, hiszen ő az, aki varázslatos mesét lehel bármelyik kavicsba. Rendszeresen tart – Magyarországon és külföldön egyaránt – felnőtteknek szóló workshopokat, illetve gyerekfoglalkozásokat, ezekre az alkalmakra mindig visz magával színezőt is. Az itt szerzett tapasztalataiból, valamint a lelkes visszajelzésekből született ez a csodálatos füzet, mely a Pandala-szigetek varázslatos világába kalauzol minket. Ha elmerülünk e különleges mesevilágban, és színekkel töltjük meg Parádi Orsolya különleges teremtményeit, garantáltan elmélyült szórakozást és aktív pihenést csempészhetünk stresszel teli világunkba. Az első, magyar alkotótól született, felnőtteknek szánt meditatív színezőt – melynek minden vonala egyedi és kézzel rajzolt – élvezettel forgathatja bárki, aki egy kis belső csendre vágyik!

Készül...:)
Igen. Bevallom. Nevettem. Felvontam a szemöldököm. Cinikus voltam vele szemben. És most tessék: itt vagyok. Engem is meggyőzött. Beszippantott. Szórakoztat. Gyönyörködtet. Nagyon tetszik! Mikor néhány hónapja először meghallottam a felnőtt színezőkönyv fogalmát, és hogy kiadók gyakorlatilag újabb és újabb ilyen megjelenésekkel készülnek, elég szkeptikus voltam. Bár, azt hiszem: hangosan felnevettem. Hogy felnőtt emberek azzal töltsék idejüket, hogy kissé kidugott nyelvvel, koncentrálva merednek egy papírlapra, és próbálnak vonalon belül maradva valami színeset fabrikálni? És mindez leköti őket? Hát, nem is tudom...

...aztán teltek-múltak a hetek, felbukkantak a színezőkönyvek profiljai a közösségi portálokon, tele a lelkes színezőközönség fotóival, és picit meghökkentem. Csodaszép alkotások, színek és formák. Komolyan gondolják? 
Színes ceruzás pillangó

Pár hete pedig felmerült a Blogturné Klubban, hogy turnézhatnánk egy színezőkönyvvel. Még mindig inkább csak jó heccnek gondoltam, hogy részt vegyek benne, és magyar vonatkozása miatt Parádi Orsolya színezőkönyve mellett tettem le a voksom. Tanévkezdő kuponok segítségével feltöltöttem rég megkopott színesceruza-készletem, aztán lényegében nem volt más dolgom, mint türelmesen várni. És persze mindeközben azért ott motoszkált bennem a kíváncsiság. És mikor végre megérkezett a könyvecskét rejtő csomag, már éreztem: itt még baj lehet. Lapozgattam, csodáltam, elképzeltem, milyen színeket használok majd. Végül nekiláttam. És tényleg baj lett.
A kék-zöld pillangó egyszerű filccel 

...tudniillik: kevésbé voltam hajlandó elszakadni tőle. Időigényes. Igen, mindenképp. De miután egy-két óra elteltével felnéztem a papírlapból - melybe tényleg kissé kidugott nyelvvel, koncentrálva meredtem - nem úgy éreztem, mintha órákig céltalanul szörföltem volna az értelmetlen és bosszantó internetes posztok között, jóval inkább úgy: mintha minden színes csík, melyet húztam a lapon, a lelkemet simogatta volna. Mintha valami szépet alkottam volna. Ami kikapcsolt, megnyugtatott, és melynek végeredménye gyönyörködtetett. 
A dupla oldalas víz alatti világ volt az egyik kedvencem

Úgyhogy: minden szkepticizmusom elszállt, és ezután továbbra is szívesen színezem a Pandala-szigetek szépséges képeit. A baglyokat és a pillangókat. Különösen örülök, hogy e kettőből többet is találtam a színezőben, mert így több lehetőségem is van, hogy kísérletezzem a színekkel. Néhány jó tanácsot azért így a bejegyzésem végén megosztanék Veletek. Az egyik az, hogy mindenképp szerezzetek be a könyv mellé egy jóóó nagy színes-készletet. Ha pedig nem ceruzával akartok színezni, figyeljetek arra, milyen filcet használtok. Én sima, mezei filctollakkal próbálkoztam, viszont a fehér lapon picit átütött. A kétoldalas fekete lapon viszont bátran használhatjátok ezt is. Jó szórakozást! Kellemes időtöltést!
Színes ceruzás :)

"A pandala szót a görög pan (Pangea, Panthalassza) és a szanszkrit mandala szavak ötvözésével találtam ki. Egy olyan ősi helyet és állapotot jelöl, ahol zavartalanul élnek együtt az élőlények. A színező megrajzolásakor igazán belevetettem magam a részletekbe, az apró motívumok tengerébe. Remélem, nagy örömöt és kikapcsolódást jelent majd megtölteni színekkel a képeket!"
Parádi Orsolya
A legnagyobb kedvencem filccel


"Gyerekkorom óta imádom a színeket. Kikapcsol és elvarázsol a színek egymásmellettisége. Orsi precíz és fantáziadús munkája pedig lenyűgöz, különösen azért, mert kicsit újra gyerek lehet általa."
Góbi Rita táncos-koreográfus

Blogturné Klub


A turné állomásai
09.22. - Függővég
09.24. - Szembetűnő
09.26. - Dreamworld
09.28. - Insane Life
Nyereményjáték
Ha már színező, akkor a játék is szorosan kapcsolódik ehhez. Ezúttal híresebb könyvekből készült képregény részlet vagy manga részlet alapján kell kitalálnotok, melyik könyvhöz készült az illusztráció. Némi segítséget találtok az állomásokon, amik sokban segítenek a helyes megfejtés eltalálásában. (Figyelem! A kiadó kizárólag magyarországi címre postáz. A nyertesnek pedig 72 óra áll rendelkezésére válaszolni a megküldött értesítő levelünkre, ellenkező esetben újat sorsolunk.)

Az én állomásomon egy 19. századi klasszikus regény
képregényrészletével találkozhattok, íme:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése