2015. augusztus 4., kedd

Féléves Könyves Kiakadás Tag

Nagyon régen volt már book tag a blogon, pedig sokszor akadok rá olyanokra, melyek tényleg tetszenek....csak aztán - tudjátok, hogy van ez - nehezen veszem rá magam, hogy kitöltsem. Viszont a Féléves Könyves Kiakadás annyira megtetszett az Always Love a Wild Book blogon, hogy azonnal lecsaptam rá! Köszönöm az említett blog tulajdonosának, Szandinak, hogy kihívott ;) 

De lássuk is a kérdéseket. Megint nincs egyszerű dolgom - de segítségül hívom a Molyt, a blogot és - naná - az emlékeimet is. A kérdőív végigkérdez az egész éven, de az eddigi élmények után érdeklődő pontoknál figyeltem arra, hogy tényleg csak a júniusig olvasottakkal válaszoljak. De elég a szóból! Nagy levegő, és start!

A legjobb 2015-ös olvasmányod
Ha figyelembe vesszük, hogy szinte rögtön év elején olvastam a Jane Austen levelei című friss megjelenésű könyvet, talán nem nagy talány kitalálni, melyik volt a félév legkedvesebb olvasmánya.

A legjobb folytatás, amit idén olvastál
Egészen eddig az esztendőig nem nagyon voltam sorozatfüggő - ez egy teljesen új élmény számomra, az olvasás egy új perspektíváját nyitotta meg előttem. Mivel ez az újdonság leginkább Blogturné Klubos pályafutásomnak tudható be (a tagságom pedig májustól datálható), ezért túl sok választási lehetőség még nem áll rendelkezésemre. Jennifer Probst: Keresd az alkalmat kötetének folytatása, a Keresd a tökéletest viszont nem csupán emiatt áll válaszként itt.

Friss megjelenés, amit még nem olvastál, de szeretnél
Hamarosan...:)
Nagyjából egy hónapja jelent meg a General Press Kiadó gondozásában Alix Christie: Gutenberg tanítványa, illetve a napokban - szintén a General Pressnél - Holly Linn Payne: A damaszkuszi rózsa c. könyve, ezeket nagyon szeretném beszerezni, és elolvasni. De akad néhány további friss megjelenés is a polcomon, például Silvia Zucca: Asztrológiai útmutató összetört szíveknek c. kötete, melyre hamarosan sort is kerítek.

A legjobban várt friss megjelenés az év második felére
Nehéz. Van jó néhány könyv. Mindet nagyon várom, de mind közül a legjobban talán ez a három, amire kiváltképp kíváncsi vagyok: Jodi Picoult: Csodalány, Gárdos Péter: Hajnali láz és Joséphine Dedet: Géraldine.

Legnagyobb csalódás
Valószínűleg nem csupán saját fenntartásaim miatt, de a legnagyobb csalódás egyértelműen a Rebecca Ann Collins: Pemberley-krónikák és a Joanna Trollope: Értelem&érzelem című regények voltak.

Legnagyobb meglepetés
A csalódások után pedig talán roppant üdítő volt, hogy az Austen-projekt második kötete, vagyis Val McDermid: A klastrom titka regénye mennyire tetszett. Meglepetés volt. Tényleg.

Kedvenc új író (debütáló, vagy számodra új)
Végigfutva az idei első féléves felhozatalon, azt kell mondanom, nagyon sok új szerzővel ismerkedtem meg. A kedvencem talán Papp Diána volt, akitől legújabb regényét, a Jóságszalont olvastam júniusban.

Legújabb új könyves szerelem
Mármint? Könyvbéli karakter? Mert úgy csak ritkán esem szerelembe J

Legújabb kedvenc karakter
Hát, nem is tudom. Ha azt mondom: Hosszú Katinka, az ér?

Egy könyv, amin sírtál
Nem emlékszem, hogy sírtam-e rajta, de tagadhatatlanul mélyen érintett Radnóti Miklósné Gyarmati Fanni naplója.

Egy könyv, ami boldoggá tett
Ami nem okoz csalódást, vagy nem értékelem három csillagnál alacsonyabbra, általában boldogságot, örömöt okoz - ha másért nem, hát azért, mert volt időm arra, hogy elolvashassam, tehát kikapcsolódhattam.

Kedvenc filmes adaptáció, amit idén láttál
A Wildfell-ház lakója 1996-ban jelent meg
Emlékeim szerint, a Wildfell asszonyának adaptációja, A Wildfell-ház lakója volt az. Csaknem tíz éves adaptáció, de én csak most találkoztam vele.

Kedvenc értékelés, amit idén írtál
Nagyon szerettem a Vendégségben József Attilánál posztot írni, mert egy nagyon vidám nap emlékeit foglaltam össze, és szerettem Jane Austen leveleiről is bepötyögni a véleményem. Azt hiszem, mindkettő elég jól is sikerült J

A legszebb könyv, amit idén vásároltál/kaptál
A szerintem legszebbek: Jane Austen levelei, Papp Diána Jóságszalonja és P.D. James: A halál jár Pemberley-ben borítója.

Melyik könyvet szeretnéd elolvasni év végéig?
Ezt a kérdést a fentiekben nagyjából már ki is fejtettem. A többi meglepetés, illetve a jobb-és baloldali vetítésben meg is találod J


Köszönöm, hogy velem tartottál, és végigolvastad a kérdéssort. 
Ha kedved van, töltsd ki Te is bátran - talán annyira még nem vagyunk elkésve J


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése