2015. június 22., hétfő

XI. Tihanyi Levendula Fesztivál

Idén, június 15-21. között immár tizenegyedik alkalommal került megrendezésre Tihanyban a Levendula Fesztivál, mely a levendulakedvelők ezreit vonzotta a balatoni településre. Jómagam második alkalommal vettem részt az eseményen, s mint blogger, a 2015-ös levendulanapok élményeit sem hagyhatom szó nélkül.

Szeretem Tihanyt. Mert Tihany csodálatos. Számomra a Balaton ékszerdoboza, mely minden évszakban magával ragad. Szeretem a színes nyári kavalkádját, a tavaszi vihar előtti csendjét, az őszi nyugalmát és a téli visszafogottságát. Mikor utcáin sétálok, mindig úgy érzem, mintha egy külön kis világba csöppentem volna...ezen a varázslatos helyen rendezték meg idén is a - már hagyományos - Levendula Fesztivált.


A mézrengeteg
Citromfüves, levendulás és bodzás mézet is kóstoltam
...az idei fesztivállátogatásra a szombati napot választottuk. Dél körül gördültünk le a kompról, s hosszas parkolóhely-keresgélés után, először a Belsó-tónál tettünk sétát. Tavaly ugyanis csak vasárnap este jutottunk le erre a helyszínre, így az ottani élményekből jobbára kimaradtunk. Nem úgy, mint idén! Azt hiszem, a levendula minden árnyalatával találkoztam a forgatagban. A megszámlálhatatlan sátor megannyi izgalmas dolgot rejtegetett. Bár, ha jobban meggondolom: cseppet sem rejtegetett. Lehetőségem nyílt ugyanis különleges mézek kóstolására (a napi gyűjteményem levendulás és citromfüves mézzel alapoztam meg). Sőt, levendulás lekvárokban sem volt hiány, szomjam pedig levendulás szörpökkel csillapíthattam. Persze, egyéb érdekességekkel is találkoztam: házi készítésű csokikat és gyümölcsborokat is ízlelhettem. Utóbbit a Psenyeczky Gyümölcsborok standjánál tettem: málnaborral és eperborral is megvendégeltek, eperbor hiányában egy üveg málnaborral gyarapodott az imént említett gyűjtemény.

A LevendulaMánia facebook oldaláról
De nem csak gasztronómiai élményekben volt ám részem! A kirakodósátrak mindenféle, levendula felhasználásával készült, vagy levendula ihlette dekorációkat, díszeket, párnákat és használati tárgyakat kínáltak. Mindenhol kedvesen fogadtak, sőt, a tárgyak elkészítési technikáját is megtudhatta az érdeklődő. Természetesen, innen sem távozhattam üres kézzel. A Levendula Shop standjánál házi készítésű szappanokat, levendulazsákot és levendulaszörpöt helyeztem a kis gyűjteménybe. Ráadásul, mivel a Levendula Shop facebook oldalának, a LevendulaMánia kedvelői közé tartozom, és lementettem az e hétvégére érvényes ajándékkupont, még kedvezményt is kaptam. Sőt, a nagy kavarodásban a standnál felejtettük a két vásárolt szappant, s amint az eladó hölgy észrevette a bakit, megkeresett minket a tömegben. Ezúton is hálás köszönet a kedvességéért! :)

A levendulamezőről
Miután kinézelődtük magunkat a Belső-tónál, utunkat a levendulamező felé vettük, a Szedd magad! akcióra. A levendulaszedés már napok óta tartott, s még pont idejében érkeztünk ahhoz, hogy mi is egy szedőzsáknyi levendulával térhessünk haza. Szó szerint idejében, ugyanis szombaton a levendulamező "kimerült". Így, akik másnapra tervezték a szedegetést, sajnos nem jártak szerencsével. A szedett levendulát egyébként azóta elkezdtem "feldolgozni", s elkészítettem életem első levendula szivecskéjét - a további elkészült műveket Szembetűnő facebook oldalán láthatjátok majd.

Természetesen, az apátság környéke sem maradhatott ki, a fesztivált egy tihanyi sétával pecsételtük meg - és a szokásos, isteni fagyival az apátság alatti Péntek fagylaltozóban. A fesztiválhangulat átjárta az utcákat is: a gyerekek díszeket készítettek levendulából, lehetőség nyílt levendulatövek vásárlására és a Belső-tónál is megtalálható különleges étkek kóstolására és vásárlására is. Gyűjteményem utolsó darabja a levendulás limonádészörp volt. Tavaly nem csalódtam benne, remélem, idén sem fogok.

Idén is élményekkel - és a kis gyűjteményemmel - boldogan tértem haza. Nagyon jól éreztem magam! A Tihanyi Levendula Fesztivált mindenkinek jó szívvel és szeretettel ajánlom. Érdemes ellátogatni egyszer...aztán még egyszer...és még egyszer...és még egyszer......

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése