2015. január 22., csütörtök

Day & Night Book Tag

Figyelem, kísérlet és premier következik!
Remek dolog ez Moly! Mióta rátaláltam, imádom! A Molyblogolók book tagjeit rendszeresen olvasom, és arra gondoltam, ez lesz az a nap, mikor én is tesztelek egyet. Az ötletet Noémi olvasósarka adta. A Day and Night Book Tag lényege, hogy végigszánkázzunk a D-A-Y-A-N-D-N-I-G-H-T betűkhöz rendelt kérdéseken - lehetőség szerint meg is válaszolva azokat. No, lássuk, mire jutottam!

D - Do you read more in the morning or at night? - Nappal vagy éjszaka olvasol többet?
Napközben sokkal jobban szeretek olvasni - általában délután, vagy kora este. Ennek a magyarázata nagyon egyszerű: ha lefekvés előtt kezdek új történetbe, és nagyon belemerülök, akkor az kihatással van az álmaimra - nem mindig pozitív értelemben. A legutóbbi példa, hogy hajnali háromig olvastam Gyarmati Fanni naplóját, éjjel világháború volt, házkutatásokkal. Ettől függetlenül, gyakran olvasok este is, van, hogy nem tudom letenni a könyvet, míg nem jutok a végére...

A - Are there any books that changed the way you thought about things? - Van olyan könyv, ami megváltoztatta a gondolkodásmódod (valamiről)?
Mindenképp. A legtöbb könyv, amit olvasok, alakít rajtam valamennyit. Ez szerintem természetes folyamat. Ha néhány könyvet konkrétan ki kellene emelnem, akkor az egyik Eleanor H. Porter: Az élet játéka című kötete lenne, ami igazából nem megváltoztatta a gondolkodásmódom, inkább erősítette az alapvető elképzeléseim. A másik Polcz Alaine: Egész lényeddel című könyve, mert nagyon őszinte és természetes - még azokban a témákban is, melyekről nehezen beszélünk. A harmadik pedig nem is egy könyv, inkább egy szerző: Jane Austen, aki alapvetően határozta meg az (irodalmi) érdeklődésem - nem csupán a könyvei által.


Y - YA or not? - YA vagy nem? (egyébként, fogalmam sem volt, mit jelenthet a "YA", de aztán rátaláltam a kötve-fűzve egy cikkére, és jól megvilágosodtam - ami tök jó, mert így tudok válaszolni a kérdésre).
Nem igazán. Illetve inkább: igazán nem. A young-adult könyvek, főként például a fent említett cikkben szereplők, elég távol állnak attól, amiért én olvasni szeretek, vagy ha úgy tetszik: távol állnak attól, amit egy könyvtől várok (lelki értelemben). A legutóbbi időkben talán Leiner Laura: Szent Johanna gimi - A kezdet című könyvét olvastam e "besorolásból". Tetszett, de inkább nosztalgikusnak éreztem (nyilván, joggal). Picit féltem, hogy a nosztalgiaérzet megragaszt abban az életszakaszban, melyet a könyv bemutat. Ettől függetlenül, úgy gondolom, hogy a középiskolások számára érdekes és jó olvasmány lehet.

A - Are there any characters that you honestly believe are real? - Van olyan karakter, akiről úgy gondolod, hogy létezik?
Hm. Mindig azt mondom, hogy a világban több Mr. Wickham szaladgál, mint ahány Mr. Darcy. Szóval, naná! Nyilván vannak olyan karakterek, akikkel a mindennapokban találkozunk - nem "vegytisztán", persze...mert, ha nem lennének olyan karakterek, nem érezném magaménak az olvasást/történetet, és különben is: kiről/miről szólnának akkor a regények?

N - Nobody touches my books or I don't loaning my books out? - El a kezekkel a könyveimtől vagy szívesen kölcsönadom?
Erre a kérdésre nem tudok érdemben válaszolni, mivel még nem nagyon fordult elő, hogy kölcsönkért volna valaki tőlem egy könyvet (ami meg is volt a kis könyvtáramban). Látatlanban egészen biztos nem adnék oda egyet sem. 


Régi könyv illat és új könyv illat
D - Do you ever smell your books? - Meg szoktad szagolni a könyveid?
Ez nem is kérdés. Nincs is jobb, mint kinyitni az új könyvet, és végiglapozva jól megszaglászni. 

N - Not everyone loves books - is this a positive or negative? - Nem mindenki kedveli a könyveket - baj/nem baj?
Röviden: nem baj. Picit hosszabban: nevelés, támogatás, nyitottság és igény kérdése, hogy valaki szereti-e a könyveket, vagy sem. Az, hogy én elítéljek vagy magasztaljak valakit amiatt, mert szereti/nem szereti a könyveket, szimplán butaság volna :)

I - I keep my books in the best condition or maybe not? - Vigyázok a könyveimre, vagy nem?
Polcon tartom, pakolgatom, olvasom, rendezgetem, szeretgetem. Igen, azt hiszem, igyekszem vigyázni a könyveimre.

G - Gosh, I have too many books! True or false? - Úristen, túl sok könyvem van! Igaz vagy hamis?
Meg sem láttam ezt a kérdést :D 

H - Have you ever spilled or stained your books before with something, and If so how? - Előfordult már, hogy leöntötted vagy összekented a könyved? Ha igen, hogyan?
Saját fotó, Balatonboglár (2012)
Hason fekve olvasok, és egy kis kocka csokit török le, naná, hogy abban a pillanatban leesik róla egy atomnyi morzsa, és rögtön szétkenődik a lapon. Igen, néha megesik. De elenyésző. Vigyázok a könyveimre. 

T - Toned or untoned while reading? or in other words...Do you read and workout at the same time? - Ha olvasol, akkor csak olvasol, vagy csinálsz közben valami mást is?
Kedvfüggő. Mást általában nem szoktam csinálni olvasás mellett, de gyakran szól a zene (főleg Brahms vagy Chopin). Olvasmánytól függően meg-megállok, ceruzával bejelölöm a könyvben, ha nagyon megtetszik egy gondolat. Szeretek elidőzni egy érzésben, hangulatban. A legjobb az, mikor felnézek a könyvből, és elém tárul valami csodálatos látvány...mondjuk, a Balaton egy magaslatról :)

...így a kérdéssor végére, egészen megtetszett ez a kis játék. 
Ha te is kipróbálnád, csak hajrá - a kihívottam vagy! :)

Szeretettel,
Patrícia

2 megjegyzés:

  1. Ez nagyon szimpi könyves tag - ha szombatra nem készülök el a The Secret Hour poszttal, már tudom, mivel helyettesíthetem. :)
    Egyébként a YA-s cikkben Patrick Nesstől újfent elolvadtam - az ő könyveit csak ajánlani tudom, annyira tökéletesek... hát még ő maga.

    VálaszTörlés
  2. De jó, pont arra gondoltam, hogy szívesen olvasnám a te day and night book taged is :)
    Köszi az ajánlást is, sort fogok rá keríteni :)

    VálaszTörlés