2017. április 4., kedd

Szkiba Zsuzska: Fogadd el magad

2016-ban jelent meg a Beauty With Plus bloggere, Szkiba Zsuzska könyve, a Fogadd el magad! A bejegyzésben a könyv mellett leginkább arról esik szó, én miért és hogyan kedveltem meg Zsuzska blogját, személyét és könyvét.

Szkiba Zsuzska: Fogadd el magad
Megjelenés: 2016.
Kiadó: Libri Könyvkiadó
Téma, műfaj: motivációs
Megrendelhető: ITT
Terjedelem: 266 oldal
Csillagérték: 10

Fülszöveg:
Minden ​nő igazi NŐ. Minden test szerethető: a kerekded, a törékeny és a sportos egyaránt. Benned is ott rejlik a szépség és az érték, az a bizonyos PLUSZ kortól, bőrszíntől és testsúlytól függetlenül. A mai világban, főleg a hamis mintákat hirdető média hatására, a legtöbb ember testképzavaros, önbizalma meggyengült. Meglehetősen veszélyes ez, hiszen a közérzeted, az önbizalmad áthatják a mindennapjaidat, az életed, befolyásolják a teljesítőképességed. Szkiba Zsuzska, a Beauty with Plus bloggerének könyvéből te is erőt meríthetsz. Tudatosítja benned, hogy valódi értékeidet nem a külsőségek, vagy mások rólad alkotott véleménye határozzák meg, csakis te magad. Személyes történeteken keresztül ébreszt rá arra, hogy ha elindulsz, hogy megvalósítsd az álmaidat, bármit elérhetsz, csak rá kell lépned az önismeret, a tudatosság, az önmegvalósítás rögös és kalandos útjára. De ha egyszer elindulsz, soha többé nem akarsz majd visszafordulni. A szerző pozitív életszemlélete, baráti hangvétele és a könyvben található egyszerű, de mégis hatékony gyakorlatok rávilágítanak arra, hogy több vagy mint egy szám, egy ruhaméret. Egyedi, értékes és szerethető vagy. Egy igazi Szépség!

Békésen sétálok hazafelé az utcán Pécsett. Egyszer csak elgurul mellettem egy susogó nacis biciklis, és ennyit szól: mész edzeni, dagi? Két dolgot tehetek ott és abban a pillanatban. Az egyik, hogy elszégyellem magam, elvörösödök és könnybe lábadnak a szemeim, majd miután hazaértem, sírok. A másik, hogy nevetek egy nagyot, és megsajnálom a kopaszodó fickót ott a nyeregben, akinek ez a beszólás egyfajta önelégült boldogságot okozott. Volna. Hiszen, ha kinevetem, meghiúsítom a tervét és zavarba jön. Régen az elsők közé tartoztam, ma inkább a második csoportba.

Fotó: Szkiba Zsuzska - Beauty With Plus
Nem hiszem, hogy össze tudnám számolni azokat az incidenseket, amik amiatt értek, mert nagy vagyok. Nagyon sokáig bántott, hogy a barátaim engem nem hívnak el valahová (mondjuk a strandra), vagy amiért számomra teljesen idegenek úgy érzik, minden zokszó nélkül használhatnak lábtörlőnek, élcelődhetnek, mintha különbek lennének nálam. Nem vagyok híve a motivációs oldalak kedvelésének, de – már nem emlékszem, pontosan hogyan és mikor – egyszer csak rátaláltam Szkiba Zsuzska Beauty with Plus oldalára. A profil egyszerűen ragyogott az optimizmustól. Nem cukormázba csomagoltan, hanem életszerűen. Nem csak happy endek, szipi-szupi napok és „magvas” életbölcsességek jelentek meg, hanem úgy éreztem, rám bízza a döntést: hogy érzed jobban magad? Nem lettem élből követője az oldalnak (az elvek, ugye), de miután naponta többször is rákerestem, így nem tudtam okot találni rá, miért ne nyomjak lájkot az oldalra.

Fotó: Szkiba Zsuzska - Beauty With Plus
A mai napig nem tartozom a "láthatóan lelkes" tagok közé, ettől függetlenül – ismeretlenül is – rengeteget kaptam Zsuzskától. Rávezetett egy másfajta látásmódra, saját magammal kapcsolatban is. Megtanított kezelni a testemet ért külső támadásokat, és saját magamtól érkezőket is. Tudom, hogy az első lépés a változás felé, hogy felfogjam és elfogadjam a jelent, s csak ebből az állapotból tudok elindulni a változás felé. Ha szeretném a változást. 

2016-ban megjelent könyve - ami színvilágban és stílusban is szuperül veszi a blogdizájnt - pedig egy igazi beszélgetés. Egy lánnyal, akivel nagyon sok hasonló történetünk van. Egy lánnyal, aki nyitott megosztani a tapasztalatait, aki pozitívan áll az élethez – mert tudja, hogy az a másik út nem járható, és nem vezet boldogságra. Tudja, mert ő is ott volt. A könyv tulajdonképpen tökéletes összefoglalása annak, miért kedveltem meg Zsuzskát. Magát adja benne, őszinte és a végtelenségig pozitív. Megint hangsúlyozom: nem az „elvetemült”, mindig mindent rózsaszínben kell látnod, nincsenek mélypontok stílusban. Igen, vannak mélypontok, beszólások, önvád…de mindig én döntök! Nyavalyoghatok, sírhatok, bánkódhatok, nevethetek, legyinthetek, tehetek ellene: én mérlegelek, én döntöm el, hogyan érzem jól magam, mi okoz nagyobb boldogságot. Vajon az, aki beszólt, meddig emlékszik még rám? Emlékszik akkor is, mikor én még mindig azon az egy mondaton emésztem magam?

Fotó: Szkiba Zsuzska - Beauty with Plus
Ha van rajtad plusz, de úgy érzed, hogy benned nincs, mindenképp ajánlom Zsuzska könyvét. Nem csak egy okosan felépített, de egy nagyon jó, közvetlen stílusban megírt kötet. El fogod hinni, hogy benned több van, mint rajtad! Nem azért, mert Zsuzska azt mondja, hanem azért, mert a történetein, a sokszínű példáin, feladatain keresztül saját magad fogsz rájönni. Nem egy tárgy vagy, nem egy test, hanem egy értékes és érdekes személyiség! Ha egy szuszra olvasod el a könyvet, mindenképp tartsd karnyújtásnyira, mert érdemes többször visszalapozni. Készülj egy vidám és tanulságos beszélgetésre…önmagaddal J

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése