Minden nap közösségi oldalakon lógunk - Facebook, Instragram, Twitter, hogy csak néhányat említsünk. A Blogturné Klub sem maradt ki a hullámból, mivel mi is jelen vagyunk több közösségi oldalon is, kíváncsiak voltunk Klausz Melinda könyvére. Tartsatok velünk A közösségi média nagykönyve blogturnéján március 10-14. között!
Klausz Melinda: A közösségi média nagykönyve
Megjelenés: 2016.
Kiadó: Athenaeum
Oldalszám: 288 oldal
Csillagérték: 9
Fülszöveg:
Ma már szinte nincs is olyan beszélgetés, amiben ne említenék meg a Facebook, YouTube vagy éppen a lájkolni szavakat. A közösségi média felülete olyannyira mindennapjaink részét képezi, hogy ezen beszélgetünk ismerőseinkkel, nézünk filmeket vagy éppen olvasunk híreket. Mindennapjaink mellett vásárlási szokásainkat is befolyásolják ezek a felületek, vállalkozóként, cégként azonban nem minden esetben a leghatékonyabb módon vagyunk rajtuk jelen.
A közösségi média nagykönyve éppen ezért esettanulmányokon és feladatokon keresztül bevezet a közösségi média minden aktuális kérdéskörébe, az oldalak kiválasztásától a trollok kezelésén át a nyereményjátékokig.
A szerző, Klausz Melinda 2007 óta foglalkozik közösségi média marketinggel, 2008 óta blogol, élete első Facebook hirdetését pedig 2009-ben hozta létre. Cégét, a Klausz Social Groupot a Magyar Marketing Szövetség 2015-ben két KKV-Marketing Gyémánt díjjal is kitüntette közösségi média marketing megoldásai és eseménykommunikációja miatt.
Fura. Ez a bejegyzés talán nem is csak és kizárólag Klausz Melinda könyvéről fog szólni. És nem csak arról, hogy én magam milyennek találtam a kötetet. Hanem mindezek mellett arról is, amit kicsivel több, mint egy éve építgetek. Egy kis közösségről, egy blogról meg a hozzá tartozó - és lényegében manapság már kikerülhetetlen - közösségi oldalakról. És arról, ami mindezek mögött van. Szóval, picit magamról is: mit tettem vagy nem tettem az eddigiekben tudatosan a közösségi oldalak világában, miben igazolt vissza A közösségi média nagykönyve, és miben cáfolt rám, milyen horizontokat villantott fel előttem...
Közösségi oldalak |
A legnagyobb probléma és feladat talán, ami a közösségi média használatakor előkerül: a tudatosság. Kezdetben - visszanézve legalábbis a sok évvel ezelőtti posztjaimat - kevésbé használtam tudatosan például a Facebookot. Illetve: talán inkább - naivan - kevésbé óvtam az adataimat, vagy osztottam meg szelektálva dolgokat, mint manapság. A Facebookon jelenlévő hírportálok és cégek oldalainak működéséről lényegében sokáig nem is tudtam. Viszont mindent megfigyelve tanultam meg ezzel kapcsolatban, mikor nagyjából öt-hat éve egy médiacsoport aloldalánál adminisztrátorként működtem. Mindig is abban hittem, hogy gyakorlat és saját megfigyelések által sokkal maradandóbb tudásra tehetünk szert. Ha nem lett volna ez a kis rálátásom, hogy mit és mire kell figyelnem, talán még mindig az erőt gyűjteném ahhoz, hogy saját blogot és Facebook-oldalt indítsak. Mindemellett azért az sem árt, ha tudjuk: mit miért teszünk a közösségi oldalakon. És itt jön képbe Klausz Melinda könyve!
Te tudod, hogy kezeld? |
Körbevesz |
Összességében, mind a személyes profilomra, mind a blogomra és a közösségi médiában való megjelenésemre hatással volt/lesz ez a könyv. Egyrészt rengeteg dologban megerősített: például a fokozatos, nem elkapkodott közösségépítés hosszútávú megtérülésében (avagy ne keseredj el, ha nem se perc alatt fut fel a blogod), a folyamatos kommunikáció és interakció fontosságában az olvasókkal, stb.. Másrészt pedig olyan apróságokra is rávilágított, amik eddig talán elkerülték a figyelmem, vagy nem tulajdonítottam nekik különösebb jelentőséget, mint például a hashtagek alkalmazásának mibenléte, rejtett üzenete. Hogy mennyire sikerül megfogadnom a tanácsokat, és mennyiben tudom majd őket alkalmazni, az pedig a nem túl távoli jövőben kiderül...
Blogturné Klub
A turné állomásai
03.10. - Deszy könyvajánlója
03.12. - Zakkant olvas
03.14. - Szembetűnő
Nyereményjáték
Mennyire ismered a különböző közösségi oldalakat? Most ezzel kapcsolatban teszünk próbára!
Nem kell azonban megijedni, a feladat nem lesz nehéz.
Minden állomáson találsz egy kis emblémát, ami valamelyik nagy közösségi oldalhoz tartozik. Először is fel kell ismerned melyikhez, majd beírni a Rafflecopter doboz megfelelő sorába, hogy mikor alapították az állomáson található közösségi oldalt.
Ha ügyes vagy, megnyerheted a könyvet!
Figyelem! A sorsolásban azok vesznek részt, akik minden kérdésre helyesen válaszoltak, valamint felhívjuk a figyelmeteket, hogy a válasz elküldése után már nem áll módunkban manuálisan javítani rajta. A kiadó csak Magyarország területére postáz. A nyerteseket e-mailben értesítjük. Amennyiben 72 órán belül nem jelentkezik a szerencsés, újabb nyertest sorsolunk.
Óóó, nagyön köszönöm a kedves sorokat!
VálaszTörlésMelinda
Én köszönöm a hasznos információkat, tanácsokat! :)
Törlés